Iveco på IAA uden en eneste dieselbil | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 26 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Iveco udnytter udstillingen i Hannover til at vise, at de kan levere køretøjer til gods- og persontransort uden brug af diesel. Foto: Iveco

Iveco på IAA uden en eneste dieselbil

"Low Emission Area" hedder Iveco's stand i Hannover, hvor mærket kun udstiller el- og gasdrevne biler

af Jess Ulrik Verge
22. juli 2018
i Miljø, Nyheder

Mon ikke det bliver første gang i IAA’s 67-årige historie, at en producent af last- og varebiler møder op på denne – verdens vigtigste – messe for erhvervsbiler uden en eneste dieselbil? I hvert fald er det sådan, at Iveco udnytter den standende dieselfrygt og klimadebat til at få sig noget ekstra opmærksomhed forud for udstillingen.

IAA (Internationale Automobil Ausstellung) i Hannover finder sted fra 20. – 27. september. Iveco’s stand hedder “Low Emission Area”. Det kan både ses som et smart greb og som en morsomhed, men det er selvfølgelig også en lejlighed til at promovere over for offentligheden, at man kan levere dieselfri transport i hele spektret fra varebiler over busser til store eksporttrækkere.

Samarbejde med Shell

– Dieselmotoren er under et stadig stærkere pres. Opinionen har vendt sig imod den, men vi vil vise, at det faktisk kan lade sig gøre at klare sig uden, siger Pierre Lahutte, der er brand president for Iveco.

Iveco Daily og en blå familie

Han tilføjer, at Iveco i år udstiller på IAA i samarbejde med Shell, som deler Iveco’s visioner om det, der kaldes decarbonisering af hele transportsektoren. På standen vil man også kunne se køretøjer, der er udviklet i samarbejde med kunder og opbyggere.

Udstiller 18 køretøjer

Iveco udstiller hele sit el- og gasdrevne kavaleri og slår samtidig til lyd for, at deres gasbiler kan reducere NOX-udslip med op til 90 procent, partikler (PM) med op til 99 procent og CO2 med op til 95 procent (biogas). De el-drevne køretøjer er naturligvis helt emissionsfri, men retter sig kun mod bydistribution.

På standen vil der blive udstillet i alt 18 køretøjer. Heraf seks busser, fem varebiler og syv lastbiler i vægtklasserne fra 3,5 til 26 tons. Varebilerne hører til i Daily-serien. De drives af CNG (komprimeret naturgas) og er udstyret 8-trins automatik.

Rundbordssamtale

På IAA vil Iveco være vært for en rundbordssamtale med inviterede eksperter. Titlen er “The energy transition towards a sustainable future”. Desuden vil Iveco arrangere en række workshops, der skal udforske forskellige emner inden for alternative energiløsninger til person- og godstransport.

Nogle af emnerne vil have relation til Ivecos deltagelse i forskellige projekter inden for forsøg med cirkulære økonomier. Blandt andet er Iveco gået i partnerskab med den franske by Lille, der har anskaffet sig en lille flåde af gasdrevne Iveco-busser. Disse kører på biogas, der er udvundet af indbyggernes husholdningsaffald.

Tags: biogasCNGIAAIveco
Tidligere Artikel

Marchionne afsat i hast

Næste Artikel

ZF viser fremtidens varebil

Næste Artikel
Med tablet, internetforbundne briller og en selvkørende bil tager ZF hul på fremtidens last mile-distribution. Foto: ZF

ZF viser fremtidens varebil

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Iveco udnytter udstillingen i Hannover til at vise, at de kan levere køretøjer til gods- og persontransort uden brug af diesel. Foto: Iveco

Iveco på IAA uden en eneste dieselbil

22. juli 2018
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering