Iveco leger med strøm | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
torsdag. 30 juni 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Iveco leger med strøm

Italienske Iveco, der blandt flere modeller producerer Daily, er langt fremme i udviklingen af et spændende hybrid chassis

af admin
14. april 2013
i Baggrund, Nyheder

Iveco lægger kølen til forsøgsbilen omkring et fleksibelt chassis, der skal kunne tage en forbrændingsmotor på tværs eller på langs, have forhjulstræk eller baghjulstræk og lige så vigtigt være udstyret med et mildt hybridsystem, hvor strøm understøtter forbrændingsmotoren eller som opladningshybrid, hvor forbrændingsmotoren optræder i rollen som rækkeviddeforlænger.
Den sidste løsning åbner mulighed for at fremtidens Iveco Daily kan køre som ren el-bil i bymæssig bebyggelse som distributionsbil.
Daily fås allerede nu som ren elbil, men som alle andre elbiler på markedet begrænses den af en lille rækkevidde. Det problem kan løses med en hybrid-model.
Foruden den milde hybrid med et mellemdifferentiale, der fordeler trækkraften bedst muligt mellem for- og bagaksel kan man tænke sig forhjulstræk med forbrændingsmotor, elektrisk baghjulstræk og begge dele samtidigt som en regulær 4×4.

Fra hele verden

Anvendelsesmulighederne rækker fra varebil, chassis til opbygning, skolebus, 5-7-9 personers taxi til autocamper med mere.
Fiat/Iveco er ikke alene om udviklingen, tværtimod er der et markant samarbejde med specialiserede teknikudviklere fra både Europa, Asien og USA.
Blandt flere står Bosch for e-Drive enheden og den intelligente kontrol af elmotoren, Brembo udvikler letvægt keramiske bremseskiver, Johnson Controls leverer Li-ion batteripakken, ZF den elektriske styring, Dainese, mest kendt for motorcykelbeklædning, har udviklet airbag udstyrede sæder til skolebusser og Fiat Powertrain Technology bidrager med forbrændingsmotorer og transmission.
Fiat-ejede Iveco kommer ikke nærmere ind på lanceringsdato, men et gæt er 2015.

Læs også: https://altomvarebiler.dk/nyheder/solgte-5000-varebiler-pa-en-gang/

Tags: Iveco
Tidligere Artikel

Mercedes Vario er bare en rå vildbasse

Næste Artikel

Subaru Outback CVT: Den rå mærkevare

Næste Artikel

Subaru Outback CVT: Den rå mærkevare

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Iveco leger med strøm

14. april 2013
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Peugeot-e-Jumpy

Guide: Alle elektriske varebiler i Danmark

24. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering