Iveco Daily – sværvægter i stramt tøj | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 2 april 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Hele 20 kubikmeter bliver der plads til i den største udgave en den nye Iveco Daily, der kommer på gaden i juni
Så strait design er vi ikke vant til fra italienske Iveco, men nu er klassens sværvægter med på noderne

Iveco Daily – sværvægter i stramt tøj

’En fuldstændigt redesignet bil, der opfylder alle behov inden for den lette transportsektor’, siger Iveco om den nye Daily

af Thomas André
8. april 2014
i Nyheder

Iveco Daily har alle dage været klassens tunge dreng. Med sin robuste opbygning har den præsteret suveræn lasteevne i de tungeste modeller, mens det for modeller under 3,5 ton har knebet med at finde kilo mellem egenvægt og tilladt totalvægt.

Men det bliver der lavet om på i den nye Iveco Daily.

Ny affjedring

Alle modeller op til 3,5 ton er udstyret med nye affjedringer foran, som sikrer optimal kontrol med bilen, bedre komfort og større tilladt akseltryk. På modeller med enkelthjul har affjedringen bag desuden fået en ny udformning, så ladhøjden er blevet cirka 55 mm lavere, hvilket gør lastning og losning af bilen lettere.

Ny arkitektur, længere akselafstande og reduceret overhæng bag tilgodeser også køreegenskaberne i den nye Iveco Daily.

Dyder og nyheder

Den tredje generation af Iveco Daily præsenteres for den internationale presse i juni måned. Der er tale om en helt ny bil, som er resultatet af et samspil mellem tradition og fornyelse.

Iveco Daily produceres på Ivecos fabrikker i Suzzara i Norditalien og i Valladolid i Spanien, hvor man for nyligt har investeret kraftigt i opdatering af produktionslinjerne.

Med sig fra tidligere har den nye Daily sin klassiske chassisramme, som sikrer styrke, fleksibilitet og lang holdbarhed samt lettere opbygningsmuligheder for chassiserne; men kunderne kan også glæde sig til de mange nyheder som Daily 2014 kan byde på.

20 kubikmeter

I udviklingsafdelingen har man koncentreret sig om begge versioner – chassis og kassebil – med hovedfokus på sidstnævnte, som på alle måder har fået forbedret sine egenskaber, hvad angår manøvredygtighed og lastekapacitet og lettere adgang med en mere bekvem læssehøjde.

Kassebilens lastekapacitet er optimeret ved en revurdering af forholdet mellem akselafstand, totallængde og ladlængde: Resultatet er de nye modeller på 18 og 20 kubikmeter, som er klassens nye rekord, hvad angår volumen.

Bedre TCO

Den tredje generation af Daily er desuden stærkt business-orienteret og gør det muligt at opnå over fem procent reduktion af brændstofforbruget i forhold til den foregående model, med en betydelig forbedring af bilens totale ejeromkostninger kombineret med kategoriens bedste præstationer og et stort udvalg af motorer, gearkasser og bagtøjsudvekslinger.

Kabinen bliver mere bekvem og støjsvag. Interiørets ergonomi suppleres af en bedre lydisolering og et mere effektivt klimaanlæg.

Iveco Daily kommer i handlen i løbet af juni måned.

Tags: Iveco
Tidligere Artikel

Den hidtil vildeste Seat: Leon Cupra

Næste Artikel

Ford udvider med en Vignale MPV

Næste Artikel
S-Max optages i Fords eksklusive Vignale-akademi.

Ford udvider med en Vignale MPV

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Hele 20 kubikmeter bliver der plads til i den største udgave en den nye Iveco Daily, der kommer på gaden i juni

Iveco Daily – sværvægter i stramt tøj

8. april 2014

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering