Iveco Daily Electric | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 31 januar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Op til 280 km på en opladning er nok til at holde de fleste kørende en hel arbejdsdag
Iveco Daily Electric har bevaret dieselmodellens enorme lastkapacitet

Iveco Daily Electric

Ny Daily har været en stor succes og er regerende "International Van of the Year 2015". Nu kommer Iveco Daily Electric

af Thomas André
1. december 2015
i Nyheder

Ny Iveco Daily Electric er en 100 procent elektrisk varebil, som garanterer maksimal miljøvenlighed i nærmiljøet og høj pålidelighed. Den er skabt til de mest almindelige opgaver i byområder såsom dør-til-dør distribution og passagertransport.
I forhold til den tidligere version er der mange nyheder. Ved at bruge effektive og vægtoptimerede elektriske hjælpesystemer har Iveco reduceret energiforbruget og forlænget batteriets. Nyttelasten er steget med omkring 100 kg i forhold til den eksisterende.

Stor rækkevidde

Batterierne er 100 procent genanvendelige, og deres egenskaber er optimeret til alle vejr- og temperaturforhold. Ved hjælp af den fleksible genopladningsmåde, som Iveco har patent på, er det desuden muligt at genoplade Daily’en både i offentlige og private faciliteter ved at tilslutte til en hurtig ladestation, hvor opladning i gennemsnit kun tager to timer.
Iveco Daily Electric har en rækkevidde på op til 280 km med tre batterier. Den giver også mulighed for at vælge mellem de to kørselsmåder Eco og Power.

Flere slags genbrug

I Eco-mode styres drejningsmomentet, således at energiforbruget minimeres, uden at der sker nogen begrænsning af den maksimale hastighed. I Power-mode kan chaufføren råde over den elmotorens fulde kraft. Nyt er funktionen ’Regenerative Braking’, som giver chaufføren mulighed for at vælge mellem forskellige bremsefunktionsmåder under kørslen afhængigt af vej- og trafikforholde.

Større marked

Med markedets største udvalg af varebiler og chassiser med totalvægt op til 5,6 ton og lastvolumen op til 19,6 kubikmeter kan Iveco Daily Electric bruges til alle former for varebilstransport inden for den begrænsede rækkevidde, som den trods alt byder på.

Ivecos scoop

Undersøgelser viser dog, at elbiler for langt størstedelens vedkommende kan dække 80-90 procent af virksomhedernes transportbehov. Og med en spiller i Dailys størrelse er elbils-markedets muligheder pludseligt vokset betragteligt.

Nat-kurér

Iveco Daily Electric er naturligt nok meget støjsvag, hvilket bidrager til nedbringelse af støjforureningen og gør den egnet til udbringning i byområder i aften- og nattetimerne. Endelig er den som standard udstyret med et nyt akustisk advarselssystem for fodgængere, som aktiveres automatisk, når hastigheden kommer ned mellem 0 og 30 km/t.

MAN varebil fra 2017

Dailys styrke og robusthed skyldes den bærende rammekonstruktion i U-profil fremstillet af højstyrkestål, der giver maksimal holdbarhed og fleksibel anvendelse. Indvendig er Iveco Daily Electric udstyret med en udtagelig syv-tommer tablet og et elektronisk instrumentpanel til styring af køretøjets data.

 

Tags: Dailyelektrisk varebilIvecoIveco Daily Electric
Tidligere Artikel

VW vil spare 14 milliarder

Næste Artikel

PSA og Toyota afslører de nye trillinger

Næste Artikel
Peugeot kalder meget passende deres busversion for 'Traveller'

PSA og Toyota afslører de nye trillinger

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Op til 280 km på en opladning er nok til at holde de fleste kørende en hel arbejdsdag

Iveco Daily Electric

1. december 2015
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering