Ingen overlæs i ny Combo | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 2 april 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Opel Combo Cargo kommer til Danmark i januar med både diesel og benzin i programmet
Bilen virker godt udtænkt. Skydedøren er let og behagelig at betjene
En adskillelse i skillerummet gør det muligt at fragte lange genstande
To europaller - det er slet ikke så ringe i denne størrelsesklasse
Hård plast over alt, men mulighed for 8 tommers trykfølsom skærm og et hav af udstyr
Assymmetriske, sidehængslede bagdøre - det er klassisk og velfungerende
Vi testkørte bilen med en ballast på 250 kg

Ingen overlæs i ny Combo

Opels nye Combo Cargo viser godmodige takter på asfalten og fremsynethed i udstyrslisten

af Jess Ulrik Verge
26. september 2018
i Nyheder

Altomvarebiler.dk i Rüsselsheim:

Hvad har PSA mon gjort ved Opels nye Combo? Det var det første spørgsmål, som vi i går var ude efter svar på i Opels tyske højborg Rüsselsheim.

Kun tre kilometer fra selveste Adam Opels barndomshjem sad vi bag rattet i en Opel, der er produceret på et fransk-ejet samlebånd. Ville Adam vende sig i graven?

Hård plast i kabinen

Det ville nok gibbe lidt i ham at se al den hårde plast, der er i kabinen. Heller ikke vi synes, dette er særligt klædeligt for en Opel.

Gennem tiden har vi været vant til at se Opel glatte sin kærlige hånd ud over bilen og efterlade et indtryk af lidt ekstra kvalitet i forhold til sine konkurrenter. Måske ikke så meget med forgængeren, der var en klon af Fiat Doblo, men i hvert fald i bilens første tre generationer, hvor Combo mest var sin egen.

Opel på et nyt niveau

Nu er bilen et PSA-produkt og som sådan en del af et trekløver med Peugeot Partner som blad 1 og Citroën Berlingo som blad 2. Vores første indtryk er, at bilen er ganske godt udtænkt, og at Opel nok skal komme tørskoet i land.

Opel Combo Cargo baner vejen

Vi får ikke det opelske lækkerheds-touch, men vi får en Opel-varebil, der kommer op på et nyt niveau med hensyn til komfort og sikkerhed. Som sine søskende har den en alarm mod overlæs.

Tiltrængt initiativ

Ifølge Opel er det en “industry first”. I så fald er PSA ude med et rigtig godt – og tiltrængt – initiativ.

Systemet til Combo består af fire sensorer – en til hvert hjul. En lampe i instrumentbrættet lyser hvidt, når vægten nærmer sig 80 procent af den tilladte maksimale last. Og hvis vægten overstiger den tilladte vægt, lyser lampen orange.

Afdæmpet motor

Vores testbil er en udgave med 1,5-liters dieselmotor. Det er PSA’s nyslebne Euro 6.2-maskine. Vi testede udgaven med 130 HK og 300 Nm ved 1750 o/m. Omme i lasten har vi 250 kg.

Motoren arbejder behageligt afdæmpet ved alle hastigheder op til 130 km/t. Men Combo er selvfølgelig ikke noget aerodynamisk projektil, så vindstøjen begynder at tage over, når man er ved at blive interessant for politiets fartkontrol.

Blød affjedring

Motoren er arbejdsom, men ikke noget kraftværk, og dermed passer den ganske godt sammen med de let duvende køreegenskaber. Gearskiftet er okay uden dog at komme særligt langt opad lækkerheds-skalaen.

Udstyrsorgie i nye PSA trillinger

Hvordan sæderne er, ved vi først noget om efter cirka 800 km’s kørsel uden andet end tissepauser, så det må blive vurderet ved en evt. senere lejlighed.

Gode praktiske detaljer

Alle de praktiske ting ved bilen virker umiddelbart ganske godt udtænkt. Nyttelasten er helt op til et tons, volumen er op til 4,4 kubikmeter, og den største lastflade er 3,44 meter. Skydedøren og bagdørene er nemme og behagelige at betjene.

Tilbehør som taglem til stigen og en åbning i adskillelsen til lastrummet er gode detaljer. Det samme er muligheden for at fire ekstra surrekroge midt i varerummets højde.

Til Danmark i januar

Vi kan også glæde os over muligheden for at få varme i rattet og klimaanlæg med to zoner. Og på sikkerhedssiden begynder vi at ane lys for enden af tunnelen, hvor varebilernes sikkerhed bliver taget lige så alvorligt som personbilernes.

Combo kan nemlig fås med 19 assistentsystemer. Disse inkluderer automatisk nødbremse, linjevogter, automatisk hastighedstilpasning, skiltegenkendelse og træthedsalarm.

Combo Cargo kommer til Danmark i januar. Når den står i udstillingsvinduet vil det være slut med Opel-importen, som den ser ud i dag. Fra 1. november skal Opel-importen nemlig varetages af Interdan-koncernen.

Tags: Euro 6.2OpelPSARüsselsheim
Tidligere Artikel

SsangYong har el-pickup i sigte

Næste Artikel

Ford Transit Connect i helt nyt trim

Næste Artikel
Så elegant har vi aldrig set en varebil i denne klasse før

Ford Transit Connect i helt nyt trim

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Opel Combo Cargo kommer til Danmark i januar med både diesel og benzin i programmet

Ingen overlæs i ny Combo

26. september 2018
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering