Tata
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 27 januar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Tata – industrigigant bag en global bilsucces

Jaguar Land Rover kom i godt selskab ved indlemmelsen i konglomerat med 450.000 ansatte og en årlig omsætning på over 560 mia. kroner.

af admin
14. juni 2013
i Baggrund, Nyheder

Inderen Ratan Tata er overhoved for et gigantisk industrikonglomerat med 450.000 ansatte og virksomheder i mere end 85 lande. Den årlige omsætning beløber sig til mere end 560 mia. kr. Virksomhederne er vidt forgrenet. Fra luftfart, luksushotelkæde, produktion og export af te, industriel kemi til stålværker, men ikke mindst fremstilling af biler, herunder som ejer af Jaguar og Land Rover.

Op ad bakke –

Tata købte Jaguar og Land Rover af Ford i 2008 og siden er det gået op ad for de to mærker, ikke mindst på grund af en udstrakt frihed i design og teknisk udvikling.
Eksempelvis er det vanskeligt at forestille sig en så provokerende og trendsættende bil som Range Rover Evoque under et stift Ford-styre.

– og en enkelt kikser

Tata ville markere sig på bilernes verdenskort med en minimalistisk bil, Nano til 100.000 rupier (ca. 13.000 kr.), men den gik ikke.
Europa er ikke som Indien, hvor en af de mest udbredte biler er en gammel genskabt Suzuki Swift og hvor taxierne er Morris Oxford fra 50’erne med det prestigiøse navn Embassador produceret af Hindustan Motors fra 1958 til 2011. 
Men Nano sælges i Indien tillige med Tata’s syv andre mindre og mellemstore sedan-, hatchback-, crossover- SUV-modeller.
Tata Motors er imidlertid Indiens største bilproducent med 12 modeller til hjemmemarkedet foruden Jaguar og Land Rover.

Tidligere Artikel

Ny metode til lakpolering

Næste Artikel

Meget at spare ved brug af en værkstedsportal

Næste Artikel

Meget at spare ved brug af en værkstedsportal

Kommentarer 2

  1. Bjarne Hegnsvad says:
    10 år siden

    Omsætningen er 100 mia. US Dollars

    Svar
    • Thomas André Petersen says:
      10 år siden

      Kære Bjarne!

      Tak for dit indsigtsfulde input. Peter glemte et 0, da han skrev, men det har vi rettet. :-)

      Vh

      Redaktionen

      Svar

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Tata – industrigigant bag en global bilsucces

14. juni 2013
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering