Måske konkurrenterne skal gå i tænkeboks og tænke på deres næste træk, for det siges at Hyundai pønser på at supplere den nye i20-serie med en stationcar.
I så fald kommer den til at køre efter de samme købere, som kikker på stationcar- og crossovermodeller fra Chevrolet/Opel, Citroën/Peugeot, Renault/Nissan/Dacia, Fiat, Ford, Kia, Seat/Skoda, Suzuki og Toyota – måske endda endnu flere.
Det afhægner af om Hyundai havde noget seriøst ærinde med konceptbilen Intrado, som blev vist i Genève tidligere i år; altså om det koreanske selskab pønser på en stationcar eller en crossover – eller begge dele. Eftersom i20-serien tegner sig for en væsentlig del af Hyundais salg i Europa er der næppe tvivl om, at der skeles til, hvad konkurrenterne har succes med; eksempelvis Renault med Captur, Opel med Mokka, Skoda med Fabia og så videre.
Hyundais overvejelser kan også ende med et miks mellem stationcar og SUV i 3- og 5-dørs udgaver, men i alle tilfælde vil der være fokus på det faktum, at mange bilkøbere vælger mindre, men topudstyrede biler i flere varianter frem for større, men skrabede modeller.