Hyundai
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 7 februar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Hyundai modstod den ultimative børne-test

Parkerede en fabriksny i30 stationcar på en legeplads og gav 15 børn frit spil

af Morten Dam
8. juli 2013
i Nyheder, Test

Apropos Hyundai i30-testen forleden, så er det en bil, som må stå for hårdt slid, hvad enten den gør tjeneste som varebil eller familiebil.
Men er den ene tjans værre end den anden? Kan en børnefamilie med to-tre energiske unger lave mere ravage i bilen end 40 bavianer? Det krævede en anderledes skolelærdom at få det afklaret.
15 nysgerrige, opfindsomme og ubekymrede børn i alderen fire-fem år fra Holmer Green First og Junior Schools i Buckinghamshire gav Hyundai en lektion, da de fik frit spil med en i30 Stationcar på skolens legeplads.
Børn i den alder kan give professionelle bilingeniører en indsigt, som end ikke de mest vidende folk i udviklingsafdelingen kan forestille sig en bil blive udsat for.
Bilejeres påstand om, at deres poder; ”little monkeys“, kan være meget hårdere ved en bil end 40 bavianer, var en uimodståelig udfordring for Hyundai.
En britisk gennemsnitsfamilie har et til to børn, men Hyundai overlod den nye i30 stationcar til noget langt værre på legepladsen, da otte gange så mange børn fik frit spil med bilen.
Siden blev bilen overladt til en halv snes ældre elever i alderen fem til ti år, som underkastede alle dens  faciliteter en grundig inspektion og afprøvning – dog ikke med at køre.

Slap praktisk taget uskadt

Seks timer senere kunne bilen efter støvsugning og vask køre fra stedet praktisk taget uskadt. Forinden havde den ikke fået for lidt med de løsslupne børns foretagsomhed både ude og inde – hvilket tydeligt fremgår af de vedstående billeder.
Ungerne trampede og hoppede med deres snavsede gummistøvler overalt i og på bilen, afprøvede alt, der kunne pilles ved, malede og spildte både saft, chips og bananer på sæderne, forvandlede bagagerummet til sandkasse og brugte det indbyggede Bluetooth-system til at føre samtaler med deres klasselærer. Altsammen vældig fornøjeligt, men alligevel ikke mere belastende, end at bilen efter rengøring kunne køre fra legepladsen uden at have fået nævneværdige skrammer.
Hyundais engelske product planning manager, Mark Baxter, indrømmede efterfølgende, at han havde været noget nervøs for denne test, da han som børnefader udmærket ved, hvor hårde poder kan være ved en bil, men fastslog samtidig at erfaringerne fra testen ved skolen i High Wycombe vil indgå i grundlaget for udvikling af kommende modeller.
– Vi tror på nytænkning; også når det gælder kvalitetstest. Vi ville finde ud af, om bilen reelt kunne stå for de prøvelser, som mange familiebiler kommer ud for. Det kunne den, og de ældste børn gav os tilmed flere gode input, som vi kan gøre brug af senere, fastslog Mark Baxter.
Om i30 vil kunne klare tjenesten som varebil ligeså godt som en familiebil overrendt af en vrimmel løsslupne poder, skal vi lade usagt. Men noget kunne da tyde på det.

Tags: Hyundai
Tidligere Artikel

Lavt dæktryk er årsag til højere forbrug

Næste Artikel

Range Rover Sport i kamp med Spitfire

Næste Artikel

Range Rover Sport i kamp med Spitfire

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Hyundai modstod den ultimative børne-test

8. juli 2013
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering