Hybridlastbil til byer og haller | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 24 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Hybridmodulet lægger 790 kg til lastbilens egenvægt men kan alligevel være med til at nedsætte forbruget med op til 18 procent for en 17 ton tung lastbil

Hybridlastbil til byer og haller

af Thomas André
20. oktober 2015
i Kort nyt

Scania lancerer nu en hybridlastbil, der skal redde nattesøvnen for mange byboer.
Basismotoren er 320-hestes dieselmotor, som også kan køre på alternative brændstoffer.
Elmotoren er på 201 hk og har et drejningsmoment på 1.050 Nm og er koblet sammen med forbrændingsmotoren og drivlinjen gennem en automatisk gearkasse. Den anvendelige batterikapacitet er på op til 1,2 kWh og kommer udelukkende fra geninvinding af bremseenergi og opladning fra motoren.
Ved typisk kørsel reduceres brændstofforbruget for en Scania hybridlastbil med en totalvægt på 17 ton med 18 procent i forhold til en konventionel lastbil, men elmotoren er primært beregnet til den sidste kritiske fase af en rute ved for eksempel kørsel i et støjfølsomt byområde eller emissionsfri kørsel indendørs.
Lastbilen kan køre op til 45 km/t i ren eldrift.
Hele hybridmodulet inklusiv batteri og motor vejer 790 kg, hvilket også er forklaringen på, at det stadig er småt med denne type teknologi til varebiler.

Tags: HybridScania
Tidligere Artikel

VW havde flere forskellige snydeprogrammer

Næste Artikel

Downsizing er det nye stort

Næste Artikel
El-installatører som Lindpros medarbejdere, vinduespudsere og mange kurér-bude har reelt ikke behov for en stor varebil i hverdagen

Downsizing er det nye stort

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Hybridmodulet lægger 790 kg til lastbilens egenvægt men kan alligevel være med til at nedsætte forbruget med op til 18 procent for en 17 ton tung lastbil

Hybridlastbil til byer og haller

20. oktober 2015
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering