Her er Opels svar | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 20 august 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Opels CEO Karl Thomas neumann afviser, at Opel har brugt shut-off enheder for at snyde med emissioner

Her er Opels svar

Opel var hurtigt ude med et officielt svar på Transportministerens anklager om snyd med emissioner. Du kan læse den i sin helhed på dansk med tilhørende links her

af Thomas André
24. maj 2016
i Baggrund, Nyheder

‘Opel understreger endnu en gang det faktum, at vi ikke aktiverer nogen software, der registrerer, om en bil gennemgår en udstødningsemissionstest.

Denne erklæring understøttes af omfattende test udført i flere lande – for eksempel i en rapport á 22. april fra det tyske Ministerium for Transport og Digital Infrastruktur. Rapporten fra den tyske myndighed konkluderer, at et feltstudie viser, at der – ud over i visse biler fra en konkurrent – ikke er fundet snyde-enheder i nogen anden bil. Kommissioner i Frankrig og England er tidligere nået frem til samme konklusion.

Vi samarbejdede fuldt og helt med Kraftfahrt-Bundesamt (svarende til Færdselsstyelsen, red.) og forsynede dem med store mængder data i efteråret sidste år for at bistå myndighedernes omfattende analyse.

Vores software blev ikke designet til at snyde eller bedrage.

De testmetoder, som DUH/Monitor/Spiegel (medier og miljøorganisations uofficielle undersøgelse, som først kastede mistanken på Opels software, red.) brugte, blev ikke forelagt for Opel, hvilket ikke gav os mulighed for at vurdere udfaldet. Baseret på vore egne og uafhængige målinger og på erfaringer fra eksperimenter tidligere offentliggjort af DUH, (miljøorganisationen Deutsche Umwelthilfe, red.) er det ikke vores opfattelse, at disse resultater er objektive og videnskabeligt funderet.

Styresystemer til udstødningsrørets emissioner er komplicerede og integrerede. Adskillige parametre som motor-hastighed, belastning, omdrejninger, højde over havet og lufttemperatur spiller en rolle og medregnes. Dette komplekse system kan ikke deles op i enkelte parametre. Interaktionen skal forstås holistisk i kombination med kontrolsystemets konditioner og elementer.

Resultater af de officielle test, der er blevet offentliggjort over de seneste uger, viser tydeligt de velkendte og accepterede forskelle mellem køretøjers præstationer foretaget under laboratoriebaserede test og målinger foretaget på vej.

Indførelsen af RDE-test (Real Driving Emissions) næste år sker for at rette op på disse forskelle. Vi er deltager aktivt i diskussioner om RDE.

Vi er overbevist om, at industrien må genvinde tilliden ved at øge åbenheden over for offentlighed og myndigheder.; og vi har taget afgørende skridt i den retning . Allerede i december erklærede vi, at vi vil tage det næste frivillige skridt mod fremtidige emissions-standarder fra sommeren 2016 – både hvad angår CO2 og NOx.

Mere information om vores offensiv for omfattende åbenhed kan findes på følgende links:

http://media.gm.com/media/intl/en/opel/news.detail.html/content/Pages/news/intl/en/2015/opel/12-15-offensive-fuel-consumption-emissions.html

http://media.gm.com/media/intl/en/opel/news.detail.html/content/Pages/news/intl/en/2016/opel/03-29-consumption.html

 

Tags: NeumannOpelShut off device
Tidligere Artikel

Opel har brugt tvivlsom software

Næste Artikel

Død rappers Hummer solgt for 2 millioner

Næste Artikel
Hummeren ser ganske skræmmende ud med hjul, der måler 95 cm.

Død rappers Hummer solgt for 2 millioner

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Opels CEO Karl Thomas neumann afviser, at Opel har brugt shut-off enheder for at snyde med emissioner

Her er Opels svar

24. maj 2016
Peugeot-e-Jumpy

Guide: Alle elektriske varebiler i Danmark

24. november 2020
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering