Her er den nye Volkswagen Golf | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 6 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Her er den nye Volkswagen Golf

af Thomas Schiermacher Jensen
25. oktober 2019
i Elektriske varebiler, Nyheder, Volkswagen

Golf 8 får et mere karismatisk design og så bliver interiøret komplet digitaliseret og det hele er online.

Der er solgt 35 millioner igennem de 45 år den er produceret. Nu er 8. generation af den mest succesrige Volkswagen nogensinde klar.

Selv om den nye Golf er designet, så den virker lavere, længere og mere dynamisk.

Der er markante ændringer i interiøret, der har undergået det som VW kalder ”en digital revolution”.

Det digitale cockpit får 10,25” display som standardudstyr og infotainmentsystemet har 10” touchskærm som standard. Der er også mulighed for head-up-display

Systemerne er i den nye Golf er koblet sammen med verden uden for Golf tjenesterne fra ”We Connect” og ”We Connect Plus”. Med de tjenester kan VW gøre navigationen interaktiv, men også åbne for nye tjenester, så man over-the-air kan opgradere bilen med funktioner som Adaptiv fartpilot (standard i DK, bortset fra laveste udstyrstrin), Light Assist, navigationssystemet, App-Connect (standard i DK), WiFi-hotspot og online-baseret stemmestyring.

Stærke assistentsystemer

Golf 8 har ”Travel Assist” (standard i Style-versionen). Funktionen gør Golf 8 delvist selvkørende ved hastigheder på op til 210 km/t på motorvejen, så du ikke aktivt selv behøver at styre, accelerere eller bremse.  

Som noget nyt skal den nye Golf arbejde sammen med andre biler online med systemet Car2X-funktionen anvender informationer fra andre køretøjer i et område på op til 800 m fra bilen samt signaler fra trafikinfrastrukturen til at advare føreren og også sende disse advarsler videre til andre Car2X-modeller. Den kollektive intelligens er dermed blevet en realitet. Det er begyndelsen på en ny fase inden for trafiksikkerhed, da Volkswagen i løbet af meget kort tid vil gøre advarsler via Car2X til standard i volumenmodeller som Golf.

Otte nye drivlinjer

Udvalget af drivlinjer til den nye Golf omfatter benzin- (TSI), diesel- (TDI), naturgas- (TGI/Ikke i DK), mildhybrid- (eTSI) og plug-in-hybriddrivlinjer (eHybrid).

Alle benzin- og dieselmotorer har direkte indsprøjtning og turboladning. Deres ydelse vil ligge på mellem 90 hk. I Danmark starter vi med 110 hk og går op til over 300 hk.

Den nye 1,0 TSI 3-cylindrede benzinmotorer med 110 hk samt to firecylindrede dieselmotorer med 115 hk og 150 hk er klar til det danske marked. De kednte 1,5 TSI-motorerne med 130 og 150 hk er udstyret med ACT-systemet, der afhængig af kørselssituationen kobler cylindre fra og på den måde reducerer brændstofforbruget.

De nye 2,0 TDI EVO-motorer udstyret med twindosing SCR-system – en dobbelt AdBlue-indsprøjtning – der har reduceret kvælstofilteemission (NOx) med op til 80 %.

Som den første Volkswagen vil den nye Golf kunne fås med hele fem hybriddrivlinjer med en 48-volts-remstartergenerator, et 48-volts-litium-ion-batteri som drivkraft i den ny mildhybriddrivlinje.

Vigtigere er det at Golf 8 kommer med to forskellige plug-in-hybriddrivlinjer (1,4 TSI-motor + elmotor + 6-trins DSG). En ny effektiv version af denne eHybrid yder 204 hk, mens en mere sportsligt GTE-version yder 245 hk.

Ford udvider PHEV-test af Transit
BMW overrasker med to biler i Årets Bil-finalen
Brug varebilen til arbejde og fritid
NY LOV: Nu kommer der mere fart på traileren
Toyota løfter sløret for ny C-HR
Clayton’s kæmpe powerbank har fået ekstra boost

Tidligere Artikel

Recharge - det betyder elbil hos Volvo

Næste Artikel

REA Erhvervsbiler får Fiat Professional

Næste Artikel

REA Erhvervsbiler får Fiat Professional

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Her er den nye Volkswagen Golf

25. oktober 2019
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering