Her er den nye Sprinter | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 24 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Stadig flot, men den er langt fra så prangende en nyhed, som vi nok havde håbet. Genkendelsens glæde må være tilstrækkelig i denne omgang
Ikke meget er tilbage af det grafiske vidunder, vi var stillet i udsigt. Men udsyn er tilgodeset med en kæmpe forrude og runde former
I kabinen sætter Sprinter trumf på. Sådan skal det se ud i 2018
Mest iøjnefaldende er 'øjnene', som har bevaret mest af særpræget fra konceptbilen
Bagdørene har fået en omgang spartelmasse, så hele bagpartiet er blevet mere 'clean' at se på - ligesom personbilerne

Her er den nye Sprinter

Mere genkendelse end egentlig nyhed over den nye Sprinter. Men flot er den, og kabinen holder hele vejen sammen med alle de digitale løsninger

af Thomas André
7. februar 2018
i Nyheder

Altomvarebiler.dk i Düsseldorf:
Mercedes har lagt i ovnen til præsentationen af den nye Sprinter i meget lang tid. Særligt har de været omhyggelige med at informere om deres forudsætninger, idéer og mål med den nye Sprinter. Altså alt det, de selv har tænkt og ønsket og den respons, der har fået fra deres kunder.

Og spørger man Mercedes-Benz selv, er det primært en miljøvenlig varebil med størst mulig lasteevne, der ligger kunderne på sinde. De taler specielt meget om e-handel, last mile udbringning, droner og elektronisk opkobling, så kontoret altid har styr på alle bilers gøren og laden.

Mad og drikke

Og det gør de, fordi pakkeudbringning er en branche i rivende udvikling. Udbringning af alt lige fra vaskemaskiner og tøj købt på nettet til vores daglige forbrug af mad og drikke eksploderer rundt omkring i Verden i disse år.

Også i Danmark oplever vi det til en vis grad, og det er denne kage, Mercedes-Benz forsøger at tage den størst mulige bid af på forhånd. Den lille håndværker har ikke fået den store opmærksomhed i denne omgang.

Mercedes Pro

Men i sidste ende handler det om varebilen her. Alt det andet er tilbehør, som Mercedes under ét kalder for ‘Mercedes Pro’ og AdVANce. Ja, det gør de altså.

Mercedes MBUX

For den store flådeejer betyder det, at de altid kan have styr på alle deres biler, hvornår de skal til service, hvor de er på vej hen, hvor meget brændstof, der er på og alt muligt andet.

Fem størrelser

For første gang får vi en Sprinter med forhjulstræk. Den kommer i to varianter. Den korte bliver endnu kortere end den korteste i det eksisterende program, mens den lange bliver en mellemvariant.

Forhjulstrækkerne kommer til i forlængelse af kundernes ønsker om større lasteevne. Forhjulstrækket er 50 kg lettere end baghjulstræk, og desuden er læssehøjden 80 mm lavere. De tre baghjulstrækkere fortsætter helt, som vi kender i dag.

Nitrins automatgear

Den automatiske gearkasse til forhjulstrækkerne bliver en helt nyudviklet ni-trins. Den er sin første af sin slags og udviklet helt af Mercedes-Benz specielt til Mercedes Sprinter.

Den manuelle gearkasse er også ny og med seks gear.

Det danske program

I Danmark får vi et væsentligt højere bundniveau, end vi at vant til fra stjernekanten. Oliefyr og aircon har vi vænnet os til, men til forskel fra den gamle kommer der nu radio i alle Sprintere.

MBUX med syv-tommer touchscreen er standard. Det samme er regnsensor med et nyt wet wipe system, fartpilot betjent fra multifunktionsrattet, trægulv i kassen og 2,8 tons trækvægt.

Kraftigt ryk

For den lille håndværker med en enkelt bil er der mere tale om, at de ved alt om deres Sprinter via en forholdsvist simpel app.

Og helt som forventet er der rykket kraftigt på det digitale sikkerhedsudstyr. Mercedes-Benz er ligesom resten af markedet langt fremme med delvist selvkørende biler. Lane keeping Assist og automatisk nødbremse koblet til adaptiv fartpilot spiller en stor rolle her.

Samme motorer

Motorerne bliver der ikke ændret på. Det nuværende program fortsætter med få opdateringer i form af brændstofeffektivitet og bedre støjdæmpning af selve motoren.

Mercedes Sprinter – panikken breder sig

Teknisk indsigtsfulde kender den som 651-motoren, men grundliggende er det bare den samme firecylindrede dieselmotor, der driver Sprinter videre i den nærmeste fremtid.

eSprinter

Mere interessant er den nye eSprinter, som Mercedes først i dag har offentliggjort batteristørrelse og rækkevidde på. Den vender vi tibage med en opdatering om snarest.

Den nye Sprinter kommer på gaden til juni.

Tags: Mercedes ProMercedes SprinterSprinterSprinter 2018
Tidligere Artikel

Sortimo forbedrer sin kuffert-serie

Næste Artikel

Det Volker ikke taler om

Næste Artikel
Vi har hørt løfterne om en komplet elektrisk afdeling til alle varebilerne, men foreløbigt er det kun eVito, der er i butikkerne

Det Volker ikke taler om

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Stadig flot, men den er langt fra så prangende en nyhed, som vi nok havde håbet. Genkendelsens glæde må være tilstrækkelig i denne omgang

Her er den nye Sprinter

7. februar 2018
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering