Helt ny serie fra Land Rover | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 24 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Land Rover Defender i den seneste aftapning fra 2013. Modellen har en 68 år lang historie.
Land Rover Discovery passer butikken alene, mens Defender bliver genopfundet - i tre versioner

Helt ny serie fra Land Rover

Land Rover Defender genopstår til næste år, og nu ser det ud til, at den bliver til en serie på tre modeller

af Thomas André
15. august 2018
i Nyheder

Timingen er skredet for den nye Land Rover Defender. Eller hvad den nu kommer til at hedde. For det ligner unægteligt en smutter, at den ikke bliver introduceret i jubilæumsåret 2018.

Efter legendens endelige exit i 2015 på grund af for høje produktionsomkostninger og besvær med at leve op til moderne sikkerheds- og miljønormer, blev stikket trukket.

Genoplives

Men det lignede et gensyn med Defender i forbindelse med 70-års jubilæet i 2018, da Land Rover sidste år fortalte om deres planer om at genoplive den.

Sidste udkald for Land Rover Defender

I juni fortalte de så, at den kommer på markedet i 2020 sammen med yderligere to modeller, som skulle dukke op mellem 2021 og 2024.

Billig Land Rover

Den gang forlød der intet detaljeret om, hvad det bliver for modeller. Men nu forlyder det rundt om i branchen, at det bliver et par folkelige offroadere.

Den ene bliver en indgangs-model – altså en økonomisk overkommelig Land Rover i forhold til den forholdsvist kostbare Discovery.

De store kanoner

Den anden har allerede fået et navn. Det bliver en Road Rover, som meget sandsynligt bliver en SUV-lignende ting.

Dermed ser det ud til, at Jaguar Land Rover er ved at køre de store kanoner i stilling til en krig med ærkerivalen JEEP, når programmet er komplet i 2024.

Seks til én

De tre nye modeller skal alle bygges på Jaguar Land Rovers nye Modular Longitudinal Platform (MLA), som vil nedbringe produktionsomkostningerne betragteligt. Blandt andet i kraft af at den kan bruges til de fleste af koncernens modeller.

I øjeblikket bruger man hele seks forskellige platforme til at bygge de nuværende 13 Jaguar,- Land Rover- og Range Rover-modeller.

For mange hænder

Overgangen til MLA-platformen starter med Defender i 2020, hvilket må siges at være en helt ny fremgangsmåde for legenden.

Den blev netop taget ud af produktion primært fordi produktionen selv efter over 60 år stadig lignede den oprindelige for meget med alt for mange hænder, der skulle skrue på den langs båndet.

Fleksibilitet og standardisering

Det siges, at den skulle røres af tre gange så mange hænder som en Land Rover Discovery, før den forlod båndet.

‘MLA-platformen giver os øget fleksibilitet, fælles komponenter og standardisering, siger Jaguar Land Rover. Alt sammen begreber der absolut ikke rimer på historien om Defender’en.

Hybrid- og elbiler

Den kan også rumme samtlige varianter af plugin-hybrider, 48 volts mild hybrid-modeller og rene elbiler, som er med i planerne.

Amarok vandt foran seks konkurrenter

Jaguar Land Rover har et problem i forhold til CO2-kravene, som skal ned på 135 g/km inden 2021. Det ligger ifølge selskabet selv lige nu omkring 178 gram.

Flytter til Slovakiet

Jaguar Land Rover åbner sin første fabrik på det europæiske fastland i Slovakiet i næste måned. Her skal de producere 150.000 Land Rover Discovery om året.

Det er meget nærliggende, at man også vil bygge den nye Defender her, men det er endnu ikke bekræftet fra koncernens side.

 

Tags: DiscoveryJaguar Land RoverLand Rover Defender
Tidligere Artikel

Mazda tror på forbrændingsmotoren

Næste Artikel

VW T5 hitter som brugtvogn

Næste Artikel
VW T5 handles flittigt på brugtvognsmarkedet. Her er udgaven fra før faceliftet i 2009. Foto: VW

VW T5 hitter som brugtvogn

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Land Rover Defender i den seneste aftapning fra 2013. Modellen har en 68 år lang historie.

Helt ny serie fra Land Rover

15. august 2018
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering