I foråret lancerede Ford Ford Mustang Mach-E – Fords første fuldelektriske personbil. Nu er Mustang trukket i arbejdstøjet, bagsæderne er flået ud og nu Ford Mustang Mach-E Van klar til de danske landeveje.
Mere end en varebil
Den særlig ombyggede varebilsudgave af Mustang Mach-E er en rummelig SUV, der byder på masser af plads i varerum såvel som i kabine.
– Ford Mustang Mach-E Van er en eksklusiv varebil, der skiller sig ud i gadebilledet. Her er en varebil, hvor design og signalværdi spiller en lige så stor rolle, som lasteevne og andre gængse praktikaliteter, man normalvis forbinder med en varebil. Det er en oplagt varebil for firmaer, der ønsker at styrke deres grønne profil samt at skabe en gennemgående grøn tråd fra udbud af kvalitetsprodukter og helt ned til valget af leveringsform, siger Tom Maxmølris, Ford Danmarks Head of Commericial Vehicles.
Prisen for den nye Mach-E Van ligger fra 416.440 kroner inkl. moms og levering. Ligesom ved personbilen er det muligt at vælge mellem to forskellige batteripakker, henholdsvis standard rækkevidde og udvidet rækkevidde, og om varebilen skal have bag- eller firehjulstræk. Afhængig af batteri og variant har varebilen en rækkevidde (WLTP) fra 400 km med AWD og standard rækkevidde til hele 610 km for varianten med RWD og udvidet rækkevidde.
LÆS OGSÅ: FORD RAPTOR -ET VILDT CHARMERENDE VILDDYR
Selve varerummet måler 1.570 mm i længden og har en bredde på 1.300 mm mellem sidedørene. Varerummet måler 775 mm i højden.
Tilkoblingsvægten med/uden bremser er 750kg / 750 kg.
Fremtiden er elektrisk
Mustang Mach-E Van er i tråd med Fords ambition om at tilbyde fuldelektriske varebiler eller plug-in hybrider i alle segmenter til et bredt spektre af kunder. Ford vil i løbet af de næste par år lancere elektriske udgaver af Transit og Transit Custom. Allerede i 2024 vil alle varebiler blive tilbudt i en hybridvariant. I den forbindelse forventes elbiler og plug-in hybrider at udgøre totredjedele af Fords varebilssalg i 2030.