Håndsrækning til travle chauffører | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 27 februar 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Højere fart vil gavne hele trafikken og spare samfundet for en halv milliard. Arkivfoto: Per Daugaard

Højere fart vil gavne hele trafikken og spare samfundet for en halv milliard. Arkivfoto: Per Daugaard

Håndsrækning til travle chauffører

af Thomas Schiermacher Jensen
17. marts 2020
i Baggrund, Nyheder, Trafikpolitik

Regeringen indfører midlertidig undtagelse på køre- og hviletidsområdet i forbindelse med ugehvil

I perioden fra den 13. marts 2020 til og med den 22. marts 2020 er reglerne om ugehvil sat ud af kraft for al national godstransport i Danmark.
For at forebygge chaufførmangel i forbindelse med corona-krisen er der på køre- og hviletidsområdet meddelt en midlertidig undtagelse i medfør af artikel 14, stk. 2, i forordning (EF) nr. 561/2006 (køre- og hviletidsforordningen) med følgende indhold:

”I perioden fra den 13. marts 2020 til og med den 22. marts 2020 er reglerne om ugehvil – dvs. om afholdelse af det såkaldte regulære ugehvil på mindst 45 timer og reducerede ugehvil på mindst 24 timer, jf. køre- og hviletidsforordningens artikel 8, stk. 6, sat ud af kraft for al national godstransport i Danmark”.


Er du en af de omfattede chauffører, vil du frem til og med 22. marts 2020 kunne undlade at afholde ugehvil, uanset om der er tale om det regulære ugehvil på mindst 45 timer eller det reducerede ugehvil på mindst 24 timer.

Selvom du ikke behøver at afholde ugehvil, skal du fortsat overholde de øvrige køre- og hviletidsregler – altså reglerne om køretid, afholdelse af pause og daglig hviletid.

Når vi har passeret 22. marts 2020, skal du holde ugehvil igen, og dette ugehvil skal afvikles i overensstemmelse med køre- og hviletidsforordningens artikel 8, stk. 6.

Ugehvilet vil således skulle afholdes i tidsrummet mellem mandag kl. 00.00 og søndag kl. 24.00. Hvor langt og hvornår du skal afholde dit næste ugehvil vil i øvrigt afhænge af længden af og tidspunktet for dit senest afholdte ugehvil forud for 13. marts 2020.

Coronavirus skyld i prisfald på benzin og diesel
TEST: Er XCeed den bedste Kia indtil nu
Kia præsenterer ny Sorento – den er STOR.
Trods fremgang: Stadigvæk mange på forkerte dæk
Logistikvirksomhed satser på elektriske varebiler
TEST: Design og dynamik imponerer i Evoque

Tidligere Artikel

Coronavirus skyld i prisfald på benzin og diesel

Næste Artikel

Corona-krisen lukker bilfabrikker

Næste Artikel
Peugeot og Citroën har forskellige designs på personbilerne, mens varebilerne er identiske. Derfor ville det formentlig koste markedsandele at koble forhandlernettet sammen

Corona-krisen lukker bilfabrikker

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Højere fart vil gavne hele trafikken og spare samfundet for en halv milliard. Arkivfoto: Per Daugaard

Håndsrækning til travle chauffører

17. marts 2020
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering