Grøn og sort bilindretning fra Bott | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 16 april 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Med de rigtige møbler kan du spare op til 50 kg vægt i varerummet
Med et rydeligt varerum sparer du meget brændstof og udgifter
En kombination af stål, plastik og aluminium sænker vægten markant i forhold til gammeldags stålreoler. Bott udstiller sine opbygninger
Et ryddeligt varerum er et økonomisk varerum

Grøn og sort bilindretning fra Bott

Med den rigtige bilindretning bliver både det grønne regnskab og de sorte tal på bundlinjen tilgodeset

af Thomas André
4. november 2016
i Nyheder, Økonomi & afgifter

Det er princippet om de mange bække små, der bliver til en stor flod. For hvert kilo, du skræller af varebilens vægt, sparer du mere og mere CO2 og brændstof og dermed både miljø og kroner.

Det er i virkeligheden meget simpelt, selv om det er kompliceret videnskab for producenter og opbyggere at finde den rigtige sammensætning til den enkelte kundes behov.

Grøn økonomi

Vognparkens regnskaber – både det grønne og det rent økonomiske – fylder mere og mere, når de store virksomheder anskaffer sig nye varebiler.

Vi bevæger os i småtingsafdelingen her. Hvor længe en varebil er om at spare investeringen på den mere kostbare indretning hjem, kræver formentlig en udregning med rigtigt mange decimaler.

Slå svenden i låget

Det afgørende i budskabet er nok snarere hele den principielle indstilling i virksomheden og signalet til medarbejderne.

For hvis ledelsen ofrer penge på at spare 30-50 kg i kassen for at nedsætte forbruget, så er det også en hel del nemmere at slå svenden oven i låget med det rod af gamle stumper og affald, materialer der ikke skal bruges før i morgen og en kabine, der ligner en skraldespand, fordi man ikke lige har fået ryddet op efter sig.

Motivation

Det nytter ikke noget at investere i de nyeste moderne varebiler, hvis man har gamle reoler i træ eller stål, der bare bliver flyttet med over sammen med et halvt ton gamle skruer, værktøj og reservedele, man bare ligger og flytter fra kunde til kunde.

Med de bedste redskaber øger man desuden motivationen hos de medarbejdere, der skal få det bedste ud af virksomhedens investeringer. Dét kræver til gengæld ikke nogen større ledvogtereksamen at regne ud.

Den høje ende

Bott-Danmark A/S er én af de virksomheder, der tilbyder specialiserede løsninger til virksomheder med varebilpark, hvor en mere rummelige indretning tjener sig hjem i form af lavere brændstofforbrug og et bedre grønt regnskab. Og de er helt åbne om, at de ikke kan konkurrere på anskaffelsesprisen.

Pas på tyven – indbrud i varebiler stiger

– Vores produkter er dyrere end konkurrenternes men billigere og mere miljørigtige på den mellemlange og lange bane. Vi ligger i den høje prisende og konkurrerer ikke på priser men på unikke løsninger og brændstoføkonomi og CO2-udledning, siger direktør i Bott-Danmark A/S, Jesper Christoffersen.

Strategisk vækstplan

Han tiltrådte sin stilling hos Bott-Danmark for et halvt år siden og iværksatte med det samme en strategisk vækstplan for virksomheden.

Det handler om at spille med åbne kort og fortælle om et premium-produkts fordele på den lange bane.

400 biler

– Vores produkt-kombination i stål, aluminium og plastik giver, hvis bilen indrettes med vores indretning til omkring 100 kg og ikke konkurrenternes til måske 30-50 kg mere, en besparelse på tre år på 1.250 kroner.  Storkunde-segmentet har ofte varebilparker fra 400 biler og opefter, så for dem taler vi besparelser i millionklassen, siger han.

Citroen Jumpy L1 er ny minimester

– Med 400 biler er reduktion på op til  87 tons CO2 over tre år muligt, og danske virksomheder arbejder meget med grønne regnskaber. Med andre ord kan et simpelt produkt som bilindretning hjælpe til med at leve op til disse grønne mål og gøre prisen på bilindretning sekundær.

VW, Ford og Opel

Bott-Danmark A/S bilindretning giver flere m2 uanset om produkterne er flade eller skrå hylder eller opbevaringskasser. Fredericia-virksomheden vil i den kommende tid målrettet gå efter stører markedsandele i Danmark via et nyt sælgerkorps, som skal tilbyde unikke løsninger og fortælle historien om bilindretning, driftsøkonomi og miljø og hjælpe kunderne med at styre deres processer for leveringer af biler med Bott bilindretning.

Bott er i Europa Premium partner for blandt andre Volkswagen, Opel og Ford. Som en lille kuriøsitet har Bott-produkterne nogle af markedets bedste crash-test. I Danmark kan du få monteret Bott bilindretning lokalt via samarbejdspartnere, der er uddannet via Bott montageskole i Tyskland.

Bott-udregning:
VW Transporter, 2.900 kg egenvægt og 16,1 km/l. Med et årligt kørselsbehov på 35.000 km og forskel i bilindretning på 44 kg (Bott-produkt til 100 kg mod traditionel 144 kg) så kan man over tre år spare 1.250 kroner per bil. Og hvis varebilpark er 400 køretøjer bliver det til en halv million kroner og 87 ton CO2.

Fakta:
Bott-Danmark A/S har hovedkontor og showroom i Fredericia, rykker pr. 1 december ind i større lokaler på samme lokation. Datterselskabet er nu oppe på 12 ansatte og er en del af Bott-moderselskabet. Det blev grundlagt i Tyskland i 1930 og har i dag filialer over hele Europa med omkring 800 ansatte og fabrikker i Tyskland, England og Ungarn.

 

 

Tags: BilindretningBottGrønt regnskab
Tidligere Artikel

Amerikansk Land Cruiser porno

Næste Artikel

Audis automatgearkasser kan være involveret i Dieselgate

Næste Artikel
Audis automatgearkasse kan også være indblandet i Dieselgate.

Audis automatgearkasser kan være involveret i Dieselgate

Kommentarer 2

  1. Noah says:
    3 år siden

    Det er rigtigt, at du kan spare mange penge med køretøjsudstyret af denne art. Vores lille håndværkerfirma har udstyret køretøjer med moderne hylder (https://www.sortimo.dk/bilindretning/bilindretningsloesninger/). Siden da er brændstofprisen blevet synligt solgt. I begyndelsen var mange skeptiske, fordi du skal investere i anlægget. Men enheden er meget stabil og har et meget langt liv. Så behøver ikke at blive udvekslet i lang tid. Det var bestemt en rigtig beslutning.

    Svar
  2. Morten Aagaard Nielsen says:
    3 år siden

    Hej Noah.
    Sig til næste gang I skal have nye servicebiler igen. Så kommer vi gerne forbi med en demobil og demonstrerer det LIVE for dig her hos Bott. ( Nu var det Sortimo du henviste til ) :-)
    Kontakt mig gerne på tlf. 6341 1582 – eller på; morten.nielsen@bott.dk

    Vh
    Morten

    Svar

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Et ryddeligt varerum er et økonomisk varerum

Grøn og sort bilindretning fra Bott

4. november 2016
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Og så til den danske side af sagen. Man kunne godt ønske sig lidt mere kreativitet i ombygningen til gule plader

Hvad koster det at få hvide plader på en gulpladebil?

7. december 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering