Caddy med muntert pift | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 26 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Caddy med muntert pift

Udstyrsversioner som Cross Caddy tilfører både arbejdsglæde og overskud til brugere og tilskuere – og så husker man bedre en pæn bil

af Thomas André
21. oktober 2013
i Ikke kategoriseret

Det meste af det udstyr, der er særligt for VW Cross Caddy, er for syns skyld. End ikke de sorte bagruder er rigtige ruder. Man kan ikke se ud af dem, så selv bakspejlet er bare for syns skyld. Det kan bruges som makeup-spejl, men som bakspejl er det helt ligegyldigt.
Det er jo med varebiler, som det er med alle andre biler, og som det er med de fleste aspekter her i tilværelsen. Jo pænere de er, des bedre synes vi om dem. Og er de ikke pænere end gennemsnittet, skal der være en særdeles god anledning til at synes om dem.
Der er såmænd masser af grunde til at synes om Caddy. Den er et rigtigt fornuftigt arbejdsredskab, men grundmodellen er altså ikke rigtigt sexet. Sådan er det bare.
Og det ved VW Nutzfahrzeuge – VW’s afdeling for erhvervskøretøjer – udmærket. Og derfor Cross Caddy.

Ekstra kulør

Cross er på trods af navnet hverken offroader med firehjulstræk eller mere højbenet end andre Caddy’er. ’Cross’ er bare en udstyrspakke baseret på Trendline-udstyr, og som man i det store hele selv kan stykke sammen fra udstyrslisten efter behov.
Ud over Trendline-niveau tilføjer Cross sideskørter, sorte skærme, tonede ruder, alufælge, lys og syn-pakke med blandt andet LED-lygter, opvarmede forsæder, fartpilot, igangsætningsassistent, justering af lændestøtte, aircondition og ‘Timo’ indtræk, der tilføjer lidt ekstra kulør på bilturen.
Rat, gearstang og håndbremse har fået lædertøj med grå syninger.
Festligt og opløftende sammenlignet med udgangspunktet, der er 16.000 plus moms billigere.
Vi har testet den med 1,6 TDI-motor med 102 hk. Den løfter så udmærket opgaven med den samlede totalvægt på små 2700 kg og er set fra et overordnet synspunkt med hensyn til både økonomi, præstationer og forbrug. Den fås også med DSG7-gearkasse til yderligere 24.000 plus moms for de mageligt anlagte.

Overflødig ballast

Det, der taler for at give sin varebil et pift er selvfølgelig glæden ved at ordentligt arbejdsredskab.
Vi kender alle sammen de mildt sagt dødssyge varebiler i fuldstændigt basal opsætning uden nogen som helst form for dikkedarer til at få dem til at stritte lidt.
Man glemmer både firma og fører i en vis fart, fordi hjernen ganske enkelt nægter at samle på overflødig ballast.
Men giv den lidt kulør og lidt spræl udvendigt, så der er noget ved at se på den; og giv den lidt stil og udstyr indvendigt, så føreren kan have det rart på de mange kilometer mellem hverdagens kunder.
Du risikerer højst at få gladere medarbejdere, et mere positivt image og måske endda en ny kunde, fordi der er blevet lagt mærke til din bil.

 

VW Cross Caddy 1,6 BlueMotion Technology:

Motor: 1598 ccm, R4 turbodiesel
Ydelse: 102 hk / 250 Nm
0-100 km/t: 12,2 sekunder
Topfart: 170 km/t
CO2: 129 g/km
Forbrug: 19,6 km/l
Pris: 152.890 kroner plus moms (180.207 kroner)
Billigste: 130.494 kroner plus moms (152.258 kroner)

 

 

 

Tidligere Artikel

Spaceback oplagt som papegøje

Næste Artikel

Toyota Landcruiser med nyt ydre og mere udstyr

Næste Artikel

Toyota Landcruiser med nyt ydre og mere udstyr

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023

Caddy med muntert pift

21. oktober 2013
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering