G-Klasse til det arbejdende folk | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 6 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Mercedes G 350d Professional – G-Klassen til den arbejdende mand.
Kabinen er stadig luksuriøs.
Hvor hårdt er det lige, at Professional faktisk har en bundprop til at dræne bilen.
G-Klasse må laste 592 kg.
Her bor 245 hk og 600 Nm.
Professional har tre mekaniske, men elektrisk-betjente differentialespær.

G-Klasse til det arbejdende folk

Mercedes G-Klasse Professional er drømmebilen til eventyrere, professionelle soldater eller den kræsne tømrermester

af Andreas Lang Hedegaard
2. juni 2016
i Nyheder

Mercedes G-Klasse er evigt ung på trods af, den næsten ikke har ændret sig  siden introduktionen i 1979. Med den seneste udgave sætter Mercedes dog prikken over i’et. Den er bygget til rigtige mandfolk, der spiser deres kød rødt og arbejder i solen, til dagen er omme. Professional hedder den, og du skal have fat i en orginal militær-GD’er, hvis du vil længere væk fra de G-Klasser, man triller rundt i ved Strandvejen.

Professional er nemlig bygget til at arbejde, og den er ikke bange for at blive beskidt. Væk er de store fælge med lave asfaltdæk, som ridser nemt. I stedet har Mercedes monteret All Terrain-dæk i størrelsen 265/70 R 16, der kan tåle at få lukket luft ud, hvis man skal igennem sand eller mudder.

Den udødelige soldat – Mercedes G-klasse fortsætter

Udvendigt er al krom erstattet med sort lak, og over forlygterne er der et beskyttende gitter. På taget er der en tagbagagebærer til reservehjul, ekstra brændstof eller måske nogle lægter, hvis du er den særlige seje slags tømmer.

Undervognen er ændret, så den er én cm højere, så der nu er i alt 24,5 cm frihøjde. Det giver også en bedre vinkel til at køre op og ned ad forhindringer. Forfra kan du køre op ad en 36 graders forhindring, før du ridser kofangeren, og bagfra er vinklen 39 grader – ganske respektabelt for en fabriksbil. Vadedybden er 60 cm, og skulle der komme vand ind alligevel, så er der simpelthen en bundprop som i et badekar, der kan lukke vandet ud, og samtidig er alle måtter af slidstærkt gummi.

Hvis du sidder fast, har G-Klasse Professional selvfølgelig reduktionsgearkasse udover den 7-trins automatgearkasse. Er det rigtigt slemt, er der også tre mekaniske spærredifferentialer, der kan låses elektronisk. Og så hjælper den 3-liters diesel-V6’er med sine 245 hk og 600 Nm selvfølgelig.

Masser af luksus

Mercedes har faktisk altid haft en Professional-variant på programmet, men den tidligere udgave var baseret på W461-serien, mens den nye er baseret på W463. Det betyder, at der er en mere moderne motor og et luksuriøst interiør. Ratstammen er elektrisk justerbar, og i midterkonsollen er der plads til en otte tommer skærm, og wifi, så du aldrig misser en update i ødemarken.

Produktionen af Land Rover Defender kan blive forlænget

G-Klasse Professional må laste 592 kg, og hvis du er entreprenør, må bilen også slæbe 3.200 kg trailer og gravemaskine.

Helt grundlæggende er der kun et problem med den seje Professional. Den koster 595.295 kroner i Tyskland.

Tags: Mercedes G-klasseMercedes-Benz
Tidligere Artikel

Nu kommer der styr på varebilerne i Danmark

Næste Artikel

Varebiler på hvide plader

Næste Artikel
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

G-Klasse til det arbejdende folk

2. juni 2016
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering