Fremtidens Ford-varebiler: Ny Transit Custom PHEV | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 2 april 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Fremtidens Ford-varebiler: Ny Transit Custom PHEV

af Thomas Schiermacher Jensen
2. oktober 2019
i Elektriske varebiler, Ford, Nyheder

Ford er klar med det, er skal bringe den seneste udgave af Ford Transit ind i en ny æra. Der kommer strøm på varebilen og Transit Custom PHEV, der bliver lanceret i 2020 og i varebilsklassen på 1 ton lancerer er Ford de første med hybridteknologi.

Transit PHEV får et 13,6 kWh lithium-ion-batteri og Fords kendte 1,0-liters EcoBoost-benzinmotor. Bilen lades op med et almindeligt strømstik og kan køre op til 41 km på ren strøm (48 km ved bykørsel) efter WLTP-normen. Det gør den ideel i byer med skrappe emmisisonsregler.

Forhjulene i den avancerede hybridarkitektur kører udelukkende på en elmotor på 92,9 kW, som drives af teknologiens lithium-ion-batteri på 13,6 kWh, mens Fords 1,0-liters EcoBoost-benzinmotor forlænger den samlede rækkevidde på op til 500 km (NEDC).

Bilens batteri er bygget ind under varerumsgulvet. Den har en nyttelast på 1130 kg og nok så vigtigt har den uændret varerumsplads på i alt 6 m3.

For dem, der bekymrer sig om batterets levetid, så lover Ford en standardgaranti på 8 år eller 160.000 km kørsel.

Ford er også klar med et flådestyringssystem til Transit, FordPass Connect-modem, der er standard. Systemet giver flådeejere mulighed for at optimere på den daglige drift.

Ford introducerer også en ny Tourneo Custom Plug-in Hybrid med 8-sæders med samme drivlinje. Rækkevidden er 500 km (NEDC) med op til 40 km kørsel på ren strøm (WLTP).

Opdateret på teknologien

Udvendigt er den nye Transit udstyret med en højere og mere bastant frontgrill. Kabinen har også fået et nyt design og der er kommet mulighed for blindvinkelsassistance (BLIS) med Trailer Tow-teknologi, adaptiv fartpilot med skiltegenkendelse og automatisk nødbremse med fodgængerregistrering, samtFords SYNC 3-infotainment, som kan betjenes via 8” touchskærm og stemmestyring.

Der er elektrisk servostyring og for første gang kommer forskellige Drive Mode-køreprogrammer til Transit, der passer til forskellige vejrforhold. Disse inkluderer Eco Mode, Slippery Mode, Tow/Haul Mode samt Mud/Rut Mode til firhjulstrukne varianter.

Andre nye ting er for- og bakkamera, der giver et bedre overblik, parkeringsassistent med flere sensorer og Cross Traffic Alert, der advarer ved risiko for sammenstød, når man bakker ud fra parkering.

Den nye Ford Transit Custom PHEV forventes lanceret i Danmark i april 2020 med en forventet frapris på ca. 350.000 kr. ekskl. moms.

Toyota løfter sløret for ny C-HR
Se Volkswagens nye logo her
Volkswagen klar med ny Transporter 6.1
Bøder på vej til vognmænd og chauffører
Amazon bestiller 100.000 nye elektriske varebiler
Transportministeren i kamp mod social dumping i Bruxelles

Tidligere Artikel

Toyota løfter sløret for ny C-HR

Næste Artikel

Faceliftet Audi RS 4 Avant - byens vildeste varebil

Næste Artikel

Faceliftet Audi RS 4 Avant - byens vildeste varebil

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023

Fremtidens Ford-varebiler: Ny Transit Custom PHEV

2. oktober 2019
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering

 

Loading Comments...