Kloge hoveder samles i München til snak om last mile-distribution
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 31 januar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
GLS er et eksempel på et kurerfirma, der tager el-drevne køretøjer ind i flåden. I Dortmund har virksomheden anskaffet sig en Nissan e-NV200 og en eldrevet budcykel. Foto: GLS

Forum skal tale om udviklingen inden for last mile-distribution

På torsdag samles fagfolk inden for emissionsfri last mile-distribution på transportmessen i München

af Jess Ulrik Verge
8. maj 2017
i Nyheder

Torsdag den 11. maj vil en gruppe af branchefolk og fagfolk samles på messen “Transport Logistik 2017” i München for at informere om tendenser, teknologier og løsninger inden for last mile-distribution.

Emnet vil omfatte et bredt spektrum af køretøjer – fra elektriske budcykler over varebiler af forskellig størrelse til lastbiler med eftermonterede el-drevne aksler.

Fagblad bag initiativ

Forummet er samlet på initiativ af det tyske fagblad Logistra, der har specialiseret sig i emner inden for kommercielle køretøjer, transport og logistik.

Tysk samarbejde om elektriske varebiler

Emnet for forummet hedder “Vom Lastenrad bis zum E-LKW: Alternative Fahrzeuge für die City-Logistik”, og det samles fra. kl. 10-11.30 i hal A4.

Både tre og fire hjul

Afdelingen for de mindste køretøjer præsenteres af virksomheden VeloCARRIER, der vil præsentere en trehjulet, elektrisk budcykel med et særligt lad, der egner sig til distributionskørsel.

Næst i rækken står Hyundai og Renault, der vil præsentere deres bidrag til udviklingen inden for eldrift og brændselscelle-drift. De to producenter vil demonstrere deres teknologier på eksisterende varebilmodeller og på et konceptstudie.

Gas er undervurderet

I den tungere ende vil Iveco være repræsenteret med deres bud på miljøvenlig distribution, der baserer sig på gasdrift. Iveco mener, at gasdrevne vare- og lastbilers rolle på dette område er undervurderet – ikke mindst fordi gasbiler ikke kun egner sig til citylogistik, men også kan operere uden for de store byer.

Messe for en elektrisk og digitaliseret fremtid

I Danmark beskattes gas højt i forhold til diesel, hvilket bremser udviklingen på det danske marked. Til gengæld er der fuld gang i udviklingen i lande som Italien, Tyskland og Sverige.

Iveco langt fremme

Alligevel kan emnet være interessant for danske distributører. Med flere og flere gastankstationer i Danmark, vokser mulighederne for at benytte gasdrevne biler.

Iveco er blandt de producenter, der har arbejdet med gasdrift længst, og der tilbydes i dag gasteknologi på både Daily, Eurocargo og Stralis.

 El til de helt store

I den tungeste ende er Dachser repræsenteret med deres E-Truck, lige som akselspecialisten BPW vil fortælle om deres el-drivlinje til eftermontering på lastbiler.

 

Tags: BPWDachserHyundaiIvecolast mile-distributionRenaultVeloCARRIER
Tidligere Artikel

Peugeot 3008 - snublende tæt på luksus

Næste Artikel

Fleksibilitet er sindssygt efterspurgt

Næste Artikel
En nystartet håndværker har brug for at frigøre kapital og flådeejere for ekstra kapacitet i spidsbelastningperioder, siger direktør i Sixt Danmark, Philip Schack

Fleksibilitet er sindssygt efterspurgt

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
GLS er et eksempel på et kurerfirma, der tager el-drevne køretøjer ind i flåden. I Dortmund har virksomheden anskaffet sig en Nissan e-NV200 og en eldrevet budcykel. Foto: GLS

Forum skal tale om udviklingen inden for last mile-distribution

8. maj 2017
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering