Fords varebiler skal være elektriske | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 11 april 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Fords varebiler skal være elektriske

Fords varebiler skal være elektriske

af Thomas Schiermacher Jensen
4. april 2019
i Ford, Ikke kategoriseret, Nyheder

Ford satser på at tilføre strøm til varebilprogrammet. I første omgang i det små med mild-hybrid og plugin-hybrid men allerede fra 2021 kommer der helt elektriske Ford Transit på gaden.

Fords varebiler skal være elektriske

Ford er blandt verdens førende producenter af varebiler og Transit-familien fylder også godt op på det danske vejnet. Men biler, der brænder benzin og diesel af dagen lang er ikke længere velkomne alle steder og mange virksomheder og vognmænd vil gerne gøre noget godt for miljøet og skåne omgivelserne for co2 og dieselpartikler.

Fremtidens udfordringer med emissionsbegrænsninger og miljøzoner og kunder, der ønsker ’grønnere’ biler tvinger Ford – og alle andre bilproducenter – til at tænke i alternativer til benzin og diesel.

Derfor har Ford netop præsenteret sine visioner for fremtidens elektrificerede Ford-biler. Nu kommer Transit så (endelig!) i en række forskellige udgaver med eldrift.

I første omgang kommer der en ny Transit Custom PHEV og en ny 8-sæders Tourneo Custom PHEV. Begge bliver lanceret i slutningen af 2019.

Fords varebiler skal være elektriske

De nye PHEV-Transit’er skal give varebilchauffører og andre mulighed for, at fragte varer og pakker og værktøj rundt i byen med miljøzoner og diesel-forbud uden at få akut rækkeviddeangst. For den nye 1-tons Transit drives nemlig frem af en elmotor  og -generator, der får sine kræfter fra et13.6 kWh litium-ion batteri. Strømmen til batteriet kommer fra en 1-liters EcoBoost benzinmotor, der altså ikke trækker bilen, men som slår til og sætter i gang, når der er behov for strøm til elmotoren, der driver forhjulene.  Ford kalder det en ’range extender’ og i alt giver det en række vidde kun på strøm på 50 kilometer. Det giver op til 50 kilometers rækkevidde på ren strøm og 500 km i alt.

Ford lover, at der er samme lastevne og plads som i ’konventionelle’ Transit-varebiler.

Mild-hybrid bliver en mulighed

Ford introducerer også en 48-volt mild hybrid-løsning i Transit, Transit Custom and Tourneo Custom fra midten af 2019. Mild-hybrid betyder, at et batteri får strøm, der opspares ved nedbremsning. Den opsamlede energi kan så leveres tilbage til hjulene, når man sætter i gang.

EcoBlue Hybrid-motorerne giver en 3 procent besparelse på brændstofkontoen, siger Ford.

2021 giver dig kun strøm

Ford har travlt med at indhente konkurrenterne. Vw har eCrafter, Mercedes-Benz har eSprinter og Man har TGe og overalt vælter det frem med varebiler, der kan levere varen på el-drift.

  • Fords varebiler skal være elektriske (3)

Ford er klar med en ny og helt elektrisk Transit I 2021. Den bliver designet som en bil til storbyerne, hvor fremtiden byder på nul-emission.

Ifølge Ford vil den nye el-Transit kunne fås I forskellige opbygninger med en lastevne, der er ‘konkurrencedygtig’. Batterierne vil sandsynligvis æde noget af lastevnen, men Ford kan (eller vil) ikke sige noget om de specifikke ting endnu.

Heller ikke rækkevidden er opgivet endnu. Vi må vente til 2021.

Toyotas nye varevogn er en Peugeot. Eller en Citroën. Eller en Opel. Eller alle tre …

Tidligere Artikel

Toyotas nye varevogn er en Peugeot. Eller en Citroën. Eller en Opel. Eller alle tre …

Næste Artikel

Stop tyven: Tag kampen om mod tyveri fra varebiler

Næste Artikel
Indbrud i bil

Stop tyven: Tag kampen om mod tyveri fra varebiler

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Fords varebiler skal være elektriske

Fords varebiler skal være elektriske

4. april 2019
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sådan ser påfyldningsstudsen på en Opel med Euro 6-motor ud. AdBlue-tanken skal fyldes cirka for hver 10.000 km

Så besværligt er AdBlue

12. december 2019
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering