Ford Transit Custom 2018 bliver hørbart bedre | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 24 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Den nye front er blevet lidt mere butch
LED-lygterne har fået nye kanter og tilføjer natsynet lidt mere rækkevidde
Cockpittet slægter den nye Fiesta på
Bakkamera er desværre stadig lækkert ekstraudstyr
Det er ikke fordi, man ikke genkender Transit Custom på trods af fornyelsen
Mens man nyder stilheden i kabinen, larmer den påklaskede storskærm lidt i design-billedet på de dyrere modeller
Ford Transit Custom er godt kørende, men måske kommer der VW-teknologi i den fra næste generation
Helheden bliver mere dynamisk og muskuløs med ny front og lygter

Ford Transit Custom 2018 bliver hørbart bedre

Ford Transit Custom 2018 arbejder stenhårdt på at være brugerens varebil med personbils-komfort

af Thomas André
29. november 2017
i Nyheder

Altomvarebiler.dk i Frankfurt:

Ford har i vanlig stil arbejdet meget med støjdæmpning i kabinen. Filosofien er, at en stille kabine er er væsentlig del af komforten i en bil. Da de for mange år siden præsenterede tredje generation af Ford Mondeo begyndte de at tale om grænsen for støjdæmpning.

Ikke den fysiske grænse, for der var stadig masser af muligheder for at komme helt ned på britisk biblioteks-lyd. Problemet var, at bilens mekaniske lyde fra fjedre, karosseriets elastiske bevægelser, fjedrene i sæderne, ventilatorens motorlyd og den slags begyndte at kunne høres selv ved motorvejshastighed.

Knurrer

Den samme grænse synes at være nået i Transit Custom. På den forholdsvist korte prøvetur i det bakkede terræn omkring Frankfurt i går, var motorlyden tydelig i lydbilledet, og på de snoede bjergveje begyndte den decideret at knurre.

Vi spurgte selvfølgelig til det, og efter en del diskussion med og mellem Fords ingeniører, kom de frem til, at forklaringen netop er, at de har støjdæmpet den markant i forhold til den nuværende udgave.

Ingeniørerne snakker

Sidepaneler, torpedostykke og gulvet har fået mere lyddæmpende materiale, så også varebilerne nu synes at have nået kanten af det komfortable. Efter ingeniør-snakken kørte vi en tur mere for lige at få efterprøvet teorien, og det synes at passe.

Og det gør det. Uanset hastighed og belastning kan man hele tiden høre motoren. Ved jævn hastighed er det næsten ingenting, mens det under førnævnte forhold er markant. Men på intet tidspunkt generer det samtalen. Det er bare uvant med så lavt et støjniveau i en varebil.

Ny Fiesta

Vi har før kaldt en verdens bedste varebil, netop fordi den er udviklet og forfinet med respekt for brugeren på samme måde, som man gør det med personbiler.

Særligt instrumentbordet, der tager udgangspunkt i netop personbilerne, tager kegler. Og i den nye model får den glæde af samme design, som netop er lanceret i den nye Ford Fiesta.

Et stykke tyggegummi

Med en skærm klasket op midt i det hele, er det ikke nær så elegant som det gamle. Men det sparer rigtigt mange trykknapper væk, og den tendens møder vi over alt i moderne bildesign for tiden. En multiskærm skal helst se ud som om, den er sat fast med et stykke tyggegummi, så den er nem at tage med. Så ser det mest hjemligt ud.

Ford Transit 4×4 er for høj og for dyr – men nice

Til gengæld fungerer det i praksis. Du får mulighed for at tilkøbe Fords infotainment-system, SYNC3, med navi, spejlfunktion til din smartphone, musik og talestyring.

Maskulin front

Motorerne er de samme tre 2.0 TDCI med 105, 130 og 170 hk, som Ford introducerede sidste år, da der skulle stå Euro 6 på dem. De er stadig mærkbart mere økonomiske end de gamle 2.2 TDCI-motorer.

Undersøgelse afslører, hvordan varebiler bruges

Nye LED-lygter og en mere maskulin front gør ikke den store forskel. Og det gør de nye priser, der starter på 179.000 plus moms for en Ambiente med 105 hk.

April

Der er dansk premiere på Ford Transit Custom 2018 til april. Kort efter kommer der også nye modeller af Transit Courier og Transit Connect, som vi bringer mere om i næste uge.

Tags: Ford FiestaFord Transit Custom 2018Støjdæmpning
Tidligere Artikel

Verdens hurtigste hybrid

Næste Artikel

Shell vil oplade el-biler på 5-8 minutter

Næste Artikel
Shell har allerede åbnet ladestationer med almindelig kapacitet i bl.a. England, men i samarbejde med IONITY skal kapaciteten mangedobles

Shell vil oplade el-biler på 5-8 minutter

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Den nye front er blevet lidt mere butch

Ford Transit Custom 2018 bliver hørbart bedre

29. november 2017
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering