Ford Ranger Raptor – mesters trækhest | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
onsdag. 22 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor – mesters trækhest

af Thomas Schiermacher Jensen
2. maj 2019
i Ford, Nyheder

Den helt nye Ford Ranger Raptor er en bil til den eventyrlystne. Med et robust og aggressivt ydre er Ford Ranger Raptor klar til terræn – men vigtigst af alt. Den kan trække en kæmpe trailer.

Den helt nye Ford Ranger Raptor er alsidige og højtydende udgave af Europas bedst sælgende pickup nogensinde.

Det er Ford Performance, Fords ’sport-udviklede’, der har udvikledet Ranger Raptor. De har udstyret den med en biturboversion af Fords 2,0-liters EcoBlue-dieselmotor med 213 hk og 500 Nm moment samt Fords helt nye 10-trins automatiske gearkasse, som den har tilfælles med Ford F-150 Raptor.

Ford Ranger er Europas mest solgte pickup. Ford har i første kvartal af 2019 solgt 13.600 Rangers – en stigning på 15 procent sammenlignet med samme periode sidste år.

Robust men raffineret

Ford’s Ranger Raptor,  har en frihøjde, der er øget med 53 mm i forhold til Ranger XL, og sporvidden er øget med 150 mm, mens FOX-støddæmpere med Position Sensitive Damping optimerer affjedringen – både når der køres under moderate forhold på veje og ikke mindst når du er offroad.

Ford Ranger Raptor

All-terrain-dæk fra BF Goodrich er blevet specielt udviklet til den nye Ranger Raptor. Med 838 mm i diameter, 285 mm i bredden og et design med stærke dæksider og et slidbanemønster til enhver situation er Raptor sat op, så den både kan køre på asfalt og i terræn.

Ranger Raptors chassis har en vadedybde på 850 mm og en frihøjde på 283 mm, mens dens tilkørselsvinkel på 32,5 grader og rampevinkel og frakørselsvinkel på 24 grader giver optimale muligheder i stejle terræner.

Ud over Rangers normale beskyttelsespaneler under motoren er den nye Ranger Raptor også udstyret med en 2,3 mm tyk plade af højstyrkestål, der beskytter bilen under kørsel i hårdt terræn og er over 60 procent tykkere end de standard beskyttelsespaneler.

Ny Sprinter er et godt stykke værktøj

Og de færreste kommer jo alligevel til at pløje gennem urskoven. Det Ford Ranger raptor skal bruges til er at trække tunge ting på overbevisende facon. Det lover Ford, at bæstet kan. Anhængervægten er 2500 kg, mens ladet måler 1560 x 1575 mm med en bagklap, som understøttes af Lift Assist Tailgate, der gør den lettere at lukke. Dertil følger to bugseringsøjer både for- og bagtil, der kan tåle at du trækker henholdsvis op til 4635 og 3863 kg.

Standard med førerassistanceteknologi

En lang række førerassistance- og sikkerhedsteknologier er også blevet standard. Heriblandt finder man Roll Stability Control, der hjælper med at holde bilen stabil, bakkestartsassistance og bakkeafstamningskontrol, der assisterer med start og stop op og ned ad stejle bakkesider.

I den nye Ranger Raptor kan du med Fords SYNC 3-infortainmentsystem styre både lyd, navigation og kompatible smartphones. Som noget nyt kan man i Ranger Raptor aktivere satellitnavigation fra dens 8” touchskærm, hvis man er langt fra alfarvej. Systemet tegner også et digitalt spor i navigationssystemet, som viser den rute, man har tilbagelagt, så man altid kan finde nemt tilbage i vildnisset.

De forstærkede sæder er designet til at give  støtte og komfort ved høje hastigheder i ethvert terræn. I kabinen er der udstrakt brug af blå syninger og læderdetaljer. Skiftepaler i letvægtsmagnesium bag det skræddersyede rat med Raptor-logo sørger for knivskarpt gearskifte, hvis du selv gider gøre det.

Ford Ranger Raptor forventes lanceret i Danmark september 2019 med en pris på 373.400 kr. ekskl. moms og 452.540 kr. inkl. moms.

Ny Toyota Hilux 2019 Special Edition afsløret –

Tags: FordFord Ranger Raptor
Tidligere Artikel

Ny Sprinter er et godt stykke værktøj

Næste Artikel

Ford sidder på varebilsalget

Næste Artikel
Ford Transit Custom

Ford sidder på varebilsalget

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor – mesters trækhest

2. maj 2019
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering

 

Loading Comments...