Ford Ranger med mere sikkerhed og bedre økonomi | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
mandag. 1 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Ranger Wildtrak-modellerne har dobbeltkabine. Foto: Ford
En ny feature er den såkaldte "easy lift"-bagklap
Ford Ranger får automatisk nødbremse med fodgængerregistrering som standard

Ford Ranger med mere sikkerhed og bedre økonomi

I midten af året introducerer Ford et forbedret Ranger-program med den vilde Raptor som blikfang

af Jess Ulrik Verge
23. januar 2019
i Nyheder

Så er der snart nyt legetøj til store drenge med hang til tungt udstyrede pickup’er med firehjulstræk og masser af bling-bling. Nyt er i hvert fald, at Ford sender en mere sikker og mere økonomisk Ranger på gaden i midten af året.

I maskinrummet ligger der i alle varianter en turboladet to-liters dieselmotor. Hvad den skal kunne, kommer til at afhænge af din pengepung. Den mindste yder 130 hk/350 nm og den mellemste 170 hk/420 nm. Den kraftigste er bestykket med biturbo og yder 213 hk/500 nm.

AdBlue-tank introduceres

For at overholde emissionskravene benytter Ford den såkaldte SCR-katalysatorteknologi i motorerne. SCR står for Selective Catalytic Reduction.

Fords rovdyr krydser Atlanten

Katalysatoren nedbryder NOx-partiklerne i udstødningsgassen til kvælstof og vand. Det sker ved hjælp af en urea-opløsning, og det betyder, at du skal hælde AdBlue-væske på bilen med jævne intervaller.

Raptor kommer samtidig

Til gengæld for dette skulle den nye Ranger kunne køre lidt ekstra kilometer pr liter. Ford udtrykker det således: “Fords ingeniørdata, som er baseret på realistiske kørecyklusser, indikerer en optimering på op til 9 procent for modeller med automatgear, mens modeller med manuelt gear er forbedret med 4 procent.”

Automatgearet er en seks-trins transmission, som fås til alle motorvarianter. Til biturboversionen fås en opdateret ti-trins automatik. Denne gearkasse ligger i øvrigt også i den vildeste version af Ranger, man kan få, nemlig Raptor. Denne rå udgave introduceres samtidig med den nye Ranger lineup.

Ny sikkerhed bliver standard

Ford anfører, at den nye Ranger som den første bil i sin klasse har automatisk nødbremse med fodgængerregistrering og intelligent fartbegrænser som standard.

Amarok vandt foran seks konkurrenter

Fodgængerregistreringen anvender et fremadskuende kamera og en radar til at advare om fodgængere i nærheden af kørebanen og aktiverer selv bremserne i tilfælde af fare, hvis ikke føreren reagerer på advarslerne. Den intelligente fartbegrænser kombinerer Fords fartbegrænser og trafikskiltegenkendelse til at sikre, at Ranger automatisk indordner sig efter de skiftende og gældende fartgrænser.

Bilen fås i øvrigt også med parkeringsassistent, vognbanecentrering, adaptiv fartpilot, bakkamera samt parkeringssensor både for- og bag.

Altid koblet op

Som ekstraudstyr kan man få et modem, som danner et altid opkoblet wifi-hotspot med mulighed for at tilslutte op til 10 devices. Modemet giver også adgang til data om f.eks. olieniveau, dæktryk og kilometertal.

Med modemet kan man desuden bruge en fjernbetjent bilnøgle og lokalisere bilen, hvis man ikke skulle kunne få øje på monstrummet ude på Bilkas parkeringsplads.

Stemmestyret infotainment

Til Ranger man man selvfølgelig også få Fords seneste infotainment-generation kaldet SYNC-3. Det kan betjenes ved hjælp af din stemme eller med fingerstrøg på systemets 8-tommers trykskærm.

Ford Ranger er i øvrigt slæng med syv andre lignende pickup-modeller på det danske marked. I Danmark er markedet for denne slags biler ganske beskedent. Lidt anderledes ser det ud i udlandet. Ford solgte således 51.500 Ranger-modeller på tværs af Europa i 2018 – en stigning på mere end 15 procent i forhold til 2017.

Se Fords video om den nye Ranger:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=12&v=kVCgKjibR-U

Source:
Tags: Ford Rangerpickup
Tidligere Artikel

Vivaro bliver fuldgyldigt medlem

Næste Artikel

Sven har kørt en million

Næste Artikel
Græskfødte Eleftherios Tzaferis har tilbragt 16.700 timer bag rattet i sin Ford Transit fra 2010. Foto: Ford

Sven har kørt en million

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Ranger Wildtrak-modellerne har dobbeltkabine. Foto: Ford

Ford Ranger med mere sikkerhed og bedre økonomi

23. januar 2019
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering