Ford Ranger får en lillebror | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 10 april 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Ford Ranger er på vej til USA, hvor den har en lillebror på vej
Ford Courier blev fremstillet i Brasilien til det sydamerikanske marked frem til 2013
Og her er den amerikanske drøm: Verdens mest solgte bilmodel - Ford F-150

Ford Ranger får en lillebror

Rygter om en lille pickup fra Ford svirrer. Den skal fuldende programmet sammen med Ford Ranger, der kommer på det amerikanske marked til næste år

af Thomas André
1. august 2018
i Nyheder

I USA er pickuppen gud. Ford F-150 er verdens mest solgte bil gennem tiderne. Basta. Sidste år satte den igen salgsrekord med over 450.000 solgte eksemplarer.

Men det er ikke godt nok, når rivalen General Motors havde et samlet salg på 478.000 ‘trucks’. Til næste år kommer en ny udgave af den ‘europæiske’ Ranger på markedet i USA. Det skal bringe Ford forbi GM og tilbage i Spidsen.

Nyt modelprogram

Men det er ikke nok for Ford, som på den anden side af Atlanten satser på SUV’er, corossovere og pickupper – nå ja, og så retro-dinosauren Mustang. Så da de alligevel havde proppen af flasken, rodede de lidt mere i retro-skuffen og fandt endnu en gammel opskrift frem.

Løsningen ser ud til at blive en genoplivning af den lille pickup, Ford Courier. Navnet tilhørte en lille pickup, der blev produceret i Brasilien frem til 2013.

Selvbærende karosseri

Og tilbage i 70’erne, havde Ford en lille Mazda-baseret pickup under samme navn i kataloget. Dog uden den store succes.

Ranger spås en noget lysere fremtid, fordi den har et navn, mens Courier og arbejdsbiler med selvbærende karosserier endnu har til gode at vinde respekt i det amerikanske.

Deler platform med Focus

Om den nye model får samme navn, ved vi ikke endnu, men det er sikkert, at Ford har en ladbil i småtingsafdelingen på vej.

De første forlydender går på, at den skal bygges på samme platform som den nye Ford Focus, der kommer til Europa i 2020.

Halmballer og slagtekvæg

Det er ikke første gang, Ford laver en pickup-version af en personbil. Tilbage i 90’erne kunne man få en Ford Serra pickup, og andre mærker har forsøgt sig med lignende projekter.

Overklasse X-Klasse

Nogenlunde i samme æra byggede Skoda en Felicia med lad, som stadig triller omkring i østeuropæiske provinser med halmballer og slagtekvæg på ladet.

Firehjulstræk og frihøjde

I Europa er markedet for enhver slags bil, der lugter lidt af aktiv fritid og udendørs aktiviteter hamret frem over terrænet siden finanskrisen. Vi kan slet ikke få nok af firehjulstræk og frihøjde.

XTop med X-Faktor til X-Klasse

Pudsigt nok er det den europæiske succes, der har været med til at ‘eksportere’ Ranger til USA.

Hybridversion

Men samtidigt har vi her i norden stadig lidt svært ved at finde anvendelse for de praktiske ladbiler. Desuden lægger brændstofforbruget og prisen en dæmper på købelysten.

Men formår Ford at begå en sporty og rå pickup i småtingsafdelingen og måske endda lave en hybrid-version med træk på alle fire, er der næppe tvivl om, at den skal en tur til Europa, hvor vi har lettere ved at fordøje små biler.

 

 

Tags: Ford CourierFord pickupFord RangerLille Pickup
Tidligere Artikel

Kæmpekatalog skal skabe overblik

Næste Artikel

Lavere ramme til Transit

Næste Artikel
Der kan vælges mellem tre akselafstande: Foto: Ford

Lavere ramme til Transit

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Ford Ranger er på vej til USA, hvor den har en lillebror på vej

Ford Ranger får en lillebror

1. august 2018
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sådan ser påfyldningsstudsen på en Opel med Euro 6-motor ud. AdBlue-tanken skal fyldes cirka for hver 10.000 km

Så besværligt er AdBlue

12. december 2019
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering