Fiesta Street Edition som varebil i sportstrim | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 7 februar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Fiesta Street Edition som varebil i sportstrim

Ford planlægger at udvide varebilsudgaver af Fiesta fra 5- til 3-dørs udgaver. Dermed vil man kunne få den frække Sport Street Edition til halv pris

af carsten
14. juni 0202
i Nyheder, Test

Sportsvogne er i reglen for dyre for de fleste, men hvis man kan få dem godkendt som varebiler, så falder prisen i runde penge til det halve plus moms. Det har importører som VW, Opel og BMW kørt med i lang tid – og nu kommer Ford med.

Nu vil man tilbyde kunder Fiesta Van’s med tre døre, hvor det før kun var 5-dørs biler af Fiesta, der kunne fås som gulpladebiler – med dieseludgaven som den naturligt mest populære.

Men med tre døre som kombination med varebil, kan man så få den barske Sport Street Edition som to-personers sportsvogn. Pris på hvide er 215.000 kroner (kampagnepris). På gule cirka bliver den så 110.000 kroner plus moms.

Topudstyret

Ford har været en tur omkring udstyrsafdelingen, så der mangler ikke meget i den lille sorte Street Edition.

Sorte lædersæder med sølvsyninger, spoilersæt, fede sorte 17 tommer aluminiumsfælge, dobbelt udstødning, aluminiumspedaler,  to zoners klimaanlæg og audiosystem med USB og Bluetooth anlæg, så man blandt andet kan tale med håndfri telefon.

Ford er vant til at bygge racerbiler, så det er ingen sag at bygge en bil som denne Sport Street Edition, som med sin opstrammede affjedring får et endnu bedre vejgreb.

Lynhurtig

Den 1,6-liters motor yder med 134 hk mere end andre Fiesta’er, men den går alligevel 16,9 km/l i gennemsnit og har et udslip på 139 gram pr. kilometer. Med samme ejerafgift som 1,4 benzin: 1.520 kroner om året. Energiklasse B.

Der sker noget, når man sparker til den. På 8,7 sekunder når den til 100 km/t, og 195 km/t er topfarten angivet til. Trods det gode afsæt, er maskinen meget smidig – den trækker fra 1.000 omdrejninger – eller fra 30 km/t i fjerde og 40 km/t i femte. Det kan iøvrigt undre, at der kun er en 5-trins gearkasse.

Trailer på 900 kg.

De skålformede sæder giver super støtte på en snoet landevej. Kørestillingen er god med højdejustering af rat og sæder – så det er det en meget sjov bil at køre i. Som varebil kan den endda trække en større trailer på 900 kg. Det er mere end i de andre Fiesta’er. Man må leve med en negativ læssekant i varerummet på 23 cm – og udvendigt er der 72 cm op til læssekanten. Ikke så handy, hvis man bakser med tunge varer.

Af andre detaljer kan nævnes nøglefri start, sædevarme og sportsdesignede bundmåtter – og på den sikre side esc stabilitetskontrol, gardin airbags og tovejs justerbart rat.

Teknik Ford Fiesta Sport Steet Edition Van:

Motor: 1,6 liter TI VCT.
Ydelse: 134 hk
Moment: 160 Nm m. overboost
Topfart: 195 km/t.
Acc. 0-100 km/t: 8,7 sek.
Brændstofforbrug: 16,9 km/l.
CO2 emissioner: 139 g/km.

Gear: 5.
Vendediameter: 10,2 m
Varerum: ca. 900 liter.
Trailervægt: 900 kg. med bremser
Køreklar vægt: 1.045 kg.
Totalvægt: 1.500 kg.
Nyttelast: 455 kg.
Pris: Ca. 110.000 kr. plus moms.

Næste Artikel

Erhvervslivet kan ikke undvære 4x4-bilerne

Næste Artikel

Erhvervslivet kan ikke undvære 4x4-bilerne

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Fiesta Street Edition som varebil i sportstrim

14. juni 0202
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering