Ford EcoSport er ganske vist udviklet fra bunden af i Sydamerika, men er bygget på samme undervogn, der også bærer B-Max.
Også den berømmede 3-cylindrede EcoBoost turboladede benzinmotor med 125 hk er hentet hos B-Max. Den bliver fulgt op af en 1,5 liter benzinmotor med 110 hk og en 1,5 liter turbodiesel med 90 hk. Ford sigter på at være førende i klassen, hvad angår brændstoføkonomi.
EcoSport melder sig ind i klassen for biler lige omkring fire meter i totallængde, hvor B-Max hører til. Der er ingen tilgængelige data, på trods af, at Ford netop har præsenteret EcoSport på biludstillingen i Genève.
Akselafstanden er 249 cm som på B-Max til en anslået længde på 415 cm, bredde på 175 cm og en højde på 160 cm.
EcoSport er ikke til det bløde
Selv om EcoSport ligner noget, der kan klare sig uden for fast grund, er den ikke til det bløde terræn. I stedet signalerer den et bevidst valg væk fra hovedstrømmen og mod det individuelle i stil.
Der er forhjulstræk og på højeste udstyrstrin, Titanium, er det muligt at tilvælge PowerShift, Fords selvskiftende dobbeltkobling gearkasse.
Lige som der ikke er tekniske data, er der heller ikke priser, for EcoBoost kommer ikke til Danmark før til efteråret. Et kig på B-Max Van priserne indikerer et prisleje fra 120.000 kr. til 130.000 kr. uden moms og 145.000 kr. til 155.000 kr. på papegøjeplader.