Fleksibel mandskabsvogn | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 20 april 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Klapsæder gør Citroën Jumpy mere fleksibel som mandskabsvogn. Foto: Citroën Kommunikation
Når sæderne klappes op mod skillevæggen, følger gitteret med op i loftet
VarioSpace er udviklet af Citroën i samarbejde med en hollandsk virksomhed

Fleksibel mandskabsvogn

Citroën og en hollandsk ombygger har udviklet bagsæder med klapfunktion til Jumpy

af Jess Ulrik Verge
19. juni 2018
i Nyheder

Lastrummet i en mandskabsvogn bliver hurtigt reduceret til det halve, når det forsynes med en bænkrække med tre sæder. Så hvorfor ikke bygge sæderne, så de kan klappes op, når de ikke er i brug?

Citroënfabrikken har sammen med den hollandske opbygger Snoeks Automotive B.V.  udviklet klapbare sæder til Citroën Jumpy mandskabsvogn. Sæderne kan foldes op i lodret position, så de hviler mod adskillelsen til kabinen.

Fra 3,2 til 4,7 kubikmeter

Varianten med disse sæder hedder “Eco VarioSpace”, og med et tredje passagersæde i front er der plads til i alt seks personer i bilen. Der er tale om en fabriksombygget version, og den fås i to karrosserilængder M og XL. I M-versionen er der 3,2 kubikmeter til rådighed, når sæderne er i brug.

Citroën Jumpy giver den gas

Når sæderne klappes op, øges varerummet til 4,7 kubikmeter. I XL-udgaven øges varerummet fra 4 til 5,5 kubikmeter.

Gitter bremser flyvende gods

Også lastfladens længde øges betragteligt, når sæderne klappes op. I M-versionen er der 1,83 meter til rådighed og i XL-udgaven 2,18 meter.

Risikoen for at få en værktøjskuffert i nakken under en opbremsning forhindres af et gitter, der er monteret i en stålramme. Gitteret er placeret over sæderne, og når disse klappes op, følger gitteret med op i loftet.

Peugeot på vej med Euro 6d-motor til Expert

I konflikt med danske regler

Til Eco VarioSpace er der valg mellem to motorer i BlueHDi-serien, den ene med 120 hk, den anden med 150 hk. Begge har automatisk stop/start.

Vi har spurgt den danske Citroën-importør, om det bliver muligt at bestille Eco VarioSpace i Danmark. Svaret er et nedslående nej, fordi de danske afgiftsregler stikker en kæp i hjulet.

  • De fabriksombyggede Crew Cabs kan oftest ikke blive fritaget for afgift. Arealet i varerummet, målt i underkanten af forruden, er ofte ikke større end fører- og passagerkabinen. Reglerne angiver, at varerummets areal målt i højde svarende til underkanten af forruden skal være større end passagerkabinens areal, oplyser Thomas Lykke fra Citroën Danmark.

Tags: Citroën jumpyEco Variospacemandskabsvogn
Tidligere Artikel

Audi-chef anholdt for svindel

Næste Artikel

VW og Ford i alliance om varebiler

Næste Artikel
Ford og Volkswagen indgår en alliance om udvikling og produktion af varebiler

VW og Ford i alliance om varebiler

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Klapsæder gør Citroën Jumpy mere fleksibel som mandskabsvogn. Foto: Citroën Kommunikation

Fleksibel mandskabsvogn

19. juni 2018
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Og så til den danske side af sagen. Man kunne godt ønske sig lidt mere kreativitet i ombygningen til gule plader

Hvad koster det at få hvide plader på en gulpladebil?

7. december 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering