Nu skal chefen prøve nødbremsen på egen krop | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 1 april 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Volkswagen støtter kampagnen med den fulde palet af varevognsmodeller
I en video får man et indtryk af, hvordan systemet arbejder. ADAS er en forkortelse for Advances Driver Assistance Systems
AEB-systemet blev også testet mod en dummy i bevægelse

Nu skal chefen prøve nødbremsen på egen krop

VW i England støtter en kampagne, hvor flådeejere inviteres til at opleve automatisk nødbremsning på lukket bane

af Jess Ulrik Verge
11. december 2017
i Nyheder

Varebilerne halter efter personbilerne, når det gælder nyt sikkerhedsudstyr. Sikkerhedsstandarden i varebilerne er simpelthen lavere, og det gælder for industrien som helhed.

Men der er ét tilfælde, hvor industrien har brudt mønsteret og hævet standarden. Volkswagen Commercial Vehicles i England besluttede nemlig i juni i år at gøre automatisk nødbremse (AEB) til en del af standardudstyret i alle sine modeller, det vil sige Crafter, Transporter og Caddy.

Anerkendes af Roadsafe

Man kan slet og ret ikke købe en ny varebil fra Volkswagen i England, uden at bilen er udstyret med AEB. I Danmark ville et sådant træk hos en bilimportør sikkert være blevet anerkendt af foreninger som FDM og Rådet for større færdselssikkerhed.

Automatisk nødbremse er guf for policen

Englands pendant til Rådet for større færdselssikkerhed hedder Roadsafe, og i denne forening er man glade for VW-varebilernes høje sikkerhed. Og VW-importøren er selvfølgelig glad, når der opstår en mulighed for at skabe opmærksomhed omkring produktet.

Kampagne gennem ti år

Dette er i enkelthed den baggrund, der har bragt parterne Roadsafe og VW sammen. Roadsafe kører på tiende år en kampagne, der hedder Driving for Better Business, og VW støtter i år kampagnen ved at lægge biler til.

Kampagnen er rettet mod flådeejerene og disses chauffører. Formålet er at rådgive og undervise i flådestyring, trafikal adfærd og sikkerhed. Alt sammen forhold, der har betydning for virksomhedens økonomi, arbejdsmiljø og indtjening.

Nye kampagnedage i marts

De første to kampagnedage, hvor VW deltog med biler, fandt sted på et lukket anlæg i Oxfordshire i den sidste uge af november. Yderligere to dage er planlagt til den 20. og 21. marts 2018.

Nødbremse bliver standard på nye engelske VW-varebiler

– Samarbejdet med Driving for Better Business giver os mulighed for at vise flådeejere, hvordan systemet arbejder i virkeligheden, siger Sarah Cox, der er marketingchef for Volkswagen Commercial Vehicles. – En brugsanvisning eller en video er en udmærket indføring, men det er først når man sidder i førersædet i en kørende bil, at man oplever, hvor effektivt systemet er.

– Volkswagen Commercial Vehicles skal have ros for at tage et så modigt skridt at gøre AEB til en del af standardudstyret. Vi håber, at andre bilmærker vil følge deres eksempel, tilføjer kampagnens direktør Simon Turner.

I Danmark er der foreløbig kun én enkelt varebil, der har AEB som en del af standardudstyret, og det er MAN TGE.

Tags: AEBAutomatisk nødbremsedriving for better businessroadsafeVolkswagen
Tidligere Artikel

Renault bygger benzinmotor med van-power

Næste Artikel

Grøn grimrian på mission i storbyen

Næste Artikel
Voltia bygger på en Nissan e-NV200. Efter udbygningen er den 50 cm længere og 60 cm højere. Foto: Voltia

Grøn grimrian på mission i storbyen

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Volkswagen støtter kampagnen med den fulde palet af varevognsmodeller

Nu skal chefen prøve nødbremsen på egen krop

11. december 2017
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering