Fiat Scudo – skal tages bagfra | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
torsdag. 11 august 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Fiat Scudo Professional Plus hedder denne kampagnemodel med masser af godt udstyr. Men det helt fede kommer først i næste generation - gætter vi på
Intet nyt er godt nyt. Problemet er bare, at konkurrenterne har multimedie-opkobling og lir, mens Scudo hører designmæssigt til i den mere basale afdeling
Med alt det lækre udstyr indeni kunne de da godt lige have spenderet et sæt alu-fælge og lidt orange fartstriber
Vi bevæger os mod sommer, men læg lige mærke til Webasto-varemeren, der er med i den store kampagnepakke
Jo-jo, bevares. Det praktiske midtersæde har stadig sit clipboard med kopholdere. De vender bare bagud, så du skal ikke stille kaffen i dem og fyre de 165 hk af
Den kraftfulde 2,0 MJT-motor med 165 hk er alt rigeligt. Lillebror med 130 hk er rigeligt til opgaven, men den er der ikke kampagne på
Sexet ville nok ikke lige være det rette ord. Men hængslerne åbner bagporten helt op, så den bliver lige så stor som tværsnittet af varerummet. Perfekt.

Fiat Scudo – skal tages bagfra

Et ekstra år og 50.000 km længere garanti er et godt argument for den faceliftede Fiat Scudo. Mest fordi faceliftet nærmest er umuligt at få øje på

af Thomas André
2. maj 2014
i Nyheder

Fiat trækker tiden med lidt opdateringer og småfiflerier ved skrivebordet. Småt med nyheder, godt med hestekræfter og halvanden garanti trækker ikke rigtigt husarerne af huse. Men et nærmere kig fra den rigtige vinkel kunne nok hjælpe lidt.

Om man skal starte i den ene eller den anden ende er et spørgsmål om temperament.

Bagfra er den stadig en af klassens bedste, men så er det spørgsmålet, hvilken kasket, man har på.

På skrivebordet

Økonomichefen med stram kasket vil have Fiat Scudo på skrivebordet. Når han har læst om brændstoføkonomien, den nyligt udvidede garanti på tre år eller 150.000 km og haft en snak med den lokale Scudo leasing-pusher, skulle han være klar til at bestille. Han kan eventuelt lige bevæge sig om bagved bilen for ved selvsyn at konstatere, at rutine absolut ikke fornægter sig. En kvadratisk bagdel med døre, der åbner bredt ud til kanterne for bedst mulig adgang giver også den bedste adgang og dermed færrest ridser i pakkerne.

Skuffet lærling

Lærlingen med omvendt kasket vil sikkert rode lidt med teknikken og udstyret. Men hvis han forventer Fiats smarte TomTom-stik navigation og WebFleet flådestyring, så bliver han slemt skuffet. For det er her ikke, og det kommer heller ikke.

Fiat varebiler gearet til flådestyring

Ny Opel Vivaro og Renault Trafic udfordrer Ford Transit

Og hvorfor gør det så ikke det, når de nu laver sådan et ’facelift’? Vi tør godt våge det ene øje og påstå, at det er på vej i den næste Ducato og en lidt fjernere ny generation af Scudo. Vi gætter desuden på, at den bliver varslet til næste år og realiseret i 2016.

Same same

Bilkritikeren med kasketten skubbet godt om i nakken kan lure lidt på Fiat Scudo i sin helhed og konstatere, at fronten ser tilforladelig ud om end 15 år gammel ud, og at den klodsede kasse, der er hægtet på, nok skulle have lidt striber og falser for at komme til at hænge sammen med den forreste tredjedel – sådan rent visuelt i hvert fald.

Lyden af en komfortvæg

Og så kan brugeren ellers smide kasketten på passagersædet, dreje nøglen og tænde op under de 165 hestekræfter, der er upassende veloplagte i så kedelig en varebil. Men det er den kasketløse bruger ligeglad med. ESP, aircondition, fartpilot, komfortskillevæg og rat-betjent radio, Bluetooth, regnsensor, tågeforlygter og en Webasto tilskudsvarmer er alt sammen gjort af det stof, der forsøder arbejdslivet i kampagnemodellen Scudo Professional Plus.

Ny Citroën Jumper får – næsten – nyt interiør

Særligt den filtklædte ‘komfortskillevæg’ er godt nyt for dem, der ikke kører rundt med bløde pakker I kassen. Smeden og tømreren med masser af skruer og powertools vil sætte pris på støjdæmpningen.

Og tre års sorgløs kørsel med så meget komfort- og sikkerhedsudstyr er – på papiret – ikke sådan et rynke på næsen af. Heller ikke til 183.900 kroner plus moms og levering.

 

 

Tags: CitroënFiatFordOpelRenault
Tidligere Artikel

Mercedes-Benz satser på SUV-type til storbyjunglen

Næste Artikel

Trafikdøden på Europas veje

Næste Artikel
Farten er stadig en af de største dræbere, men ESP, airbags og selealarmer redder mange liv. De kan dog ikke beskytte os mod spritbilister

Trafikdøden på Europas veje

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Sexet ville nok ikke lige være det rette ord. Men hængslerne åbner bagporten helt op, så den bliver lige så stor som tværsnittet af varerummet. Perfekt.

Fiat Scudo – skal tages bagfra

2. maj 2014
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Peugeot-e-Jumpy

Guide: Alle elektriske varebiler i Danmark

24. november 2020
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering