Super fed ny VW Transporter mangler ambitioner
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 1 april 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Super stilrent design af instrumentbordet, der har fået ekstra mange opbevaringsrum
VW Transporter overhalede for en stund Ford Transit på førstepladsen af de danske salgslister
Grafikken i det lille display er en ommer. Det her er den adaptive fartpilot, der viser afstanden til forankørende. Det kan gøres meget bedre
Kabinen er som altid i Transporter dejligt nede ved jorden, og man får virkeligt en fornemmelse af en opdateret teknik med en dejlig tyst køreoplevelse
Kopholder i forrudeversion. Sådan. Sværere er det ikke
Transporter er et af verdens mest brugte kontorer, så selvfølgelig skal der være armlæn på kontorstolen. Det er standard i Danmark
Opbevaringsrum til sportstaske og større værdier under passagersædet
Pyha. Det er svært at se forskel på ny og gammel bagfra

Fed Transporter – men uden ambitioner

Transporter T6 er teknisk i verdensklasse, men tyskeren går lidt arrogant til opgaven med næste generation

af Thomas André
13. oktober 2015
i Nyheder

Altomvarebiler.dk i Stockholm:

If it ain’t broke, don’t fix it, siger et amerikansk ordsprog. Og det har formentlig været devisen for VW’s ingeniører, da de satte sig for at slå stregen til den nye Transporter. Den sjette i rækken.
Hvad de lavede efter frokost den dag, ved vi ikke.
Når mesteren har fundet formen og kan nøjes med at forberede sig til næste kamp med små finpudsninger, så er selvtilliden på sit højeste.

Ligner Passat

Transporter T6 ligner slet ikke det generationsskifte, som den faktisk er. VW har koncentreret sig om at parallelforskyde de nye brede linjer fra personbilsprogrammet over på den populære Transporter. Den markante front med kølergrill helt ud til de store forlygter har klare lighedstegn med Passat, Touran og Golf.
Og indvendigt har instrumentbordet fået samme tur. En bred, retlinet tendens med masser af små og større opbevaringsrum. Helt som den typiske håndværker efterspørger det. Kopholderne i hver side ligner noget, Renault indførte i Trafic i forrige årtusinde. Men det virker, og det klæder VW at tage det til sig i stedet for at forsøge at genopfinde den dybe tallerken.

Brug mobilen

For det virker. Oven i købet har Transporter T6 fået en bunke ny teknologi med 5,4-tommers touchskærm og Bluetooth som standard i alle versioner. Den kan opgraderes med større skærm og spejlfunktion af en række apps i din mobil.
Til præsentationen i Stockholm viste VW’s eget navigationssystem svagheder i form af lav hastighed og uklar grafik. Det er et eksempel på, at VW har forsøgt at opfinde sin egen dybe tallerken, og det virker ikke.
I dette tilfælde er det klar tilrådeligt at bruge navigatøren fra mobilen i spejlfunktionen på den store skærm.

Helt nye Euro6-motorer

Under hjelmen har VW til lejligheden udviklet en helt ny version af den kendte 2.0 TDI med fire effekttrin fra 84 til 204 hk. Den sidste med biturbo. De er Euro6-godkendte og har hævet effektiviteten med op til 15 procent, så bedste brændstoføkonomi nu skulle strække sig til 17 km/l.
Det er lige så fint som Ford Transit Custom.
Til at starte med kører Transporter T6 dog videre med de gamle Euro5-motorer. De er knap så økonomiske, men de er billigere, og Euro6 for varebiler træder først i kraft til oktober 2016.

Modne damer

Og det er svært at lade være med at skæve til netop Ford Transit i denne klasse. Transporter er netop fyldt 65, mens Ford holder 50 års jubilæum i år, så det er et par modne damer, der trækker læsset i oneton-klassen.

Tonny solgte verdens ældste rugbrød – til VW

Transit kom i 2012 i et helt nyt og nærmest epokegørende design. Transporter T6 hamler til fulde op med Transitten rent teknisk, men det er som om, VW ikke rigtigt tør tage skridtet fuldt ud og integrere personbilsdesignet helt.

Bare finpudset

For køreoplevelsen i både halvt læsset og tom tilstand er helt i top. Støjniveauet er sænket pænt, og med vejgreb og styreegenskaber finpudset er der ikke en finger at sætte på T6.
Man sidder bare tilbage med en fornemmelse af, at VW kunne gøre det lidt bedre end bare at gå på banen efter uafgjort.

Meget standardudstyr

I Danmark bliver aircon, P-sensor bag, træbund og -vægbeklædning, varme og armlæn i førersædet standard. Det bliver også muligt at få adaptiv fartpilot med City Emergency Brake men kun med Euro6-motorer.

Vi skal have styr på Danmarks varebiler

Priserne starter på 210.000 kroner plus moms. Et komplet prissæt kommer først senere.
Der er dansk premiere på Transporter T6 til september.

Tags: T6TransporterVW
Tidligere Artikel

Opel varebiler sætter personlig salgsrekord

Næste Artikel

Jeep Cherokee hacket – mens den kører på motorvejen

Næste Artikel
Jeep Cherokee er en fin SUV. For den og mange andre Fiat Chrysler produkter viser det sig dog, at det er muligt for hackere at overtage styringen med bilen.

Jeep Cherokee hacket – mens den kører på motorvejen

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
VW Transporter overhalede for en stund Ford Transit på førstepladsen af de danske salgslister

Fed Transporter – men uden ambitioner

13. oktober 2015
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering