Fartgrænse for lastbiler hæves | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 20 april 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Højere fart vil gavne hele trafikken og spare samfundet for en halv milliard. Arkivfoto: Per Daugaard

Fartgrænse for lastbiler hæves

af Thomas André
22. marts 2018
i Kort nyt

Fra 2019 må lastbiler køre 80 km/t uden for bebygget område mod de nuværende 70 km/t. DTL-Danske Vognmænd har arbejdet for netop denne forhøjelse i mange år.
– Det er meget tilfredsstillende, siger DTL’s administrerende direktør, Erik Østergaard.
– Det vil gøre hverdagen lettere og mere smidig samt ikke mindst give et bedre samlet trafikmønster, når lastbilerne lige kan hæve farten en smule. Så generes de øvrige trafikanter simpelthen mindre. Det er godt for den samlede trafikafvikling – og jeg tror da også, der er lidt bundlinje i det for vognmændene, siger Erik Østergaard.

Tags: 80 km/tLastbilerUden for bebygget område
Tidligere Artikel

Hyundai vil fremskynde udvikling af el-drevne vare- og lastbiler

Næste Artikel

Prius Plug-in med solpaneler

Næste Artikel
Den kan også lade uden stik, selv om det nok kræver lidt mere tålmodighed

Prius Plug-in med solpaneler

Kommentarer 7

  1. Allan Lynge Kristensen says:
    2 år siden

    Hvornår bliver der indført nye far grænser for lastbiler på landevejen i skrev tidligere 2018 at der er fra 2019 vil være lovligt at køre 80 km i timen på landevejen hvornår sker det?

    Svar
  2. Allan Lynge Kristensen says:
    2 år siden

    Hvornår bliver der indført nye fartgrænser for lastbiler på landevejen? I skrev tidligere 2018, at det fra 2019 vil være lovligt at køre 80 km i timen på landevejen. Hvornår sker det?
    Med venlig hilsen Allan

    Svar
    • Thomas André says:
      2 år siden

      Hej Allan!
      Det står alt sammen i artiklen, men svaret er, at det ved vi ikke endnu.
      Vh
      Thomas

      Svar
  3. Søren Willumsen says:
    2 år siden

    Det ville være MEGET smart hvis ALLE lastbiler kunne køre med samme fart i trafikken ….som det er i dag svinger det fra ca 70 km/t op til ca 95 km/t ….det giver en masse dumme “elefant-overhalinger” og en MASSE frustrationer / farlige situationer !!

    Svar
  4. Erik.Ebbesen. says:
    2 år siden

    Det var bedre de havde hævet til 100 km/t på motorvej. 80 km/t har vi jo kørt i mange år, uden problemer med myndighederne, man fulgte jo bare med trafikken.

    Svar
  5. Per Jensen says:
    2 år siden

    Det er ikke vedtaget endnu

    Svar
  6. Ejnar Bay says:
    2 år siden

    De fleste kører da vist ca 89 km/t i forvejen :)

    Svar

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Højere fart vil gavne hele trafikken og spare samfundet for en halv milliard. Arkivfoto: Per Daugaard

Fartgrænse for lastbiler hæves

22. marts 2018
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Og så til den danske side af sagen. Man kunne godt ønske sig lidt mere kreativitet i ombygningen til gule plader

Hvad koster det at få hvide plader på en gulpladebil?

7. december 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering