Faldende tendens varebilssalget | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 26 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Varebilssalget i 2018 ligger næsten syv procent efter år til dato i 2017

Faldende tendens varebilssalget

af Thomas André
12. september 2018
i Kort nyt

I august kom der kun 2.986 nye varebiler på vejene. Det er et fald på  200 biler eller 7,2 procent i forhold til  august sidste år. Selv om det med en stigning på 57 procent er markant flere end i den for erhvervsbilsalget nærmest stendøde sommerferiemåned juli, er det med til at vise en trist tendens i markedet.
I årets første otte måneder er der kommet 22.178 varebiler på vejene mod 23.798 sidste år i samme periode –et fald på 6,8 procent.
– I år ser vi, at niveauet er lidt lavere end sidste år, men det ændrer dog ikke ved, at der stadig er tale om et højt niveau generelt. Vi har også positive forventninger fremadrettet, da der bestemt stadig er gang i hjulene i dansk erhvervsliv, peptalker De Danske Bilimportørers direktør, Gunni Mikkelsen.
– Igen i august ligger vi lidt under sidste års niveau på varebilssalget, men det ændrer nu ikke ved, at vi stadig er på et højt niveau helt generelt. Det skyldes, at dansk erhvervsliv stadig kører i et aldeles højt gear –
og det har vi ikke umiddelbart nogen grund til at tro, skulle ændre sig i nærmeste fremtid. Derfor er vi også helt fortrøstningsfulde, siger Gunni Mikkelsen.

 

Tags: BilimportørerGunni MikkelsenVarebilssalget
Tidligere Artikel

Automatisk tyverisikring af varebilen

Næste Artikel

Ny Ford Transit i 2019

Næste Artikel
Første teaser-billede af den nye Transit viser et nyt 'ansigt' foran de opdaterede 2.0 Ecoboost motorer

Ny Ford Transit i 2019

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Varebilssalget i 2018 ligger næsten syv procent efter år til dato i 2017

Faldende tendens varebilssalget

12. september 2018
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering