Falck udvider D-Max flåden | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 25 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Falcks redningstjeneste har nu i alt 9 cityvogne baseret på Isuzu D-Max. Fra venstre Frank Steffensen, Max Johnsen og René Andersen
D-Max er bygget som en lastbil men er kompakt nok til at kommer undt i byerne

Falck udvider D-Max flåden

Seks nye cityvogne er nu føjet til Falck Assistances flåde af bjergningskøretøjer til brug i tæt bymiljø

af Jess Ulrik Verge
4. februar 2019
i Nyheder

Sidste år bestilte Falcks redningstjeneste tre Isuzu D-Max, der var ombygget til bjergningskøretøjer. Nu er der føjet yderligere seks modeller til vognparken.

-Jeg oplever vognen som et godt arbejdsredskab med mange muligheder. Vi anvender bl.a. bilen til transport af små personvogne og til at trække havarister ud af parkeringshuse, fortæller Max Johnsen, som er Falcks leder i Københavnsområdet, hvor cityvognene kører til daglig.

Let at håndtere

Cityvognene bruges også flittigt til hjulskift, døroplukninger og fri-trækninger af mindre køretøjer.
-Vognens størrelse gør, at den er let at komme rundt med i tæt bymiljø, tilføjer Max Johnsen.

Isuzu D-Max som fejeblad

Falckredder Frank Steffensen benytter bilen som sit arbejdsredskab og fortæller, at Isuzu D-Max blandt andet er god til brug i kældre og P-huse, da den er let at håndtere og drejer skarpt.

Skal synes og godkendes

Isuzu D-Max hentes til Danmark af importselskabet “Isuzu Danmark”, der holder til i Fredericia. Selskabet tilbyder mod bestilling at ombygge D-Max, så den passer til forskellige kunders behov.

-Ikke nok med at selve ombygningen naturligvis er en omfattende proces, men vi skal efterfølgende også sørge for, at køretøjet bliver synet og godkendt, forklarer René Andersen, der er Brand & Sales Manager hos Isuzu Danmark.

Indbygget lastbils-DNA

Han løfter fanen højt, når det gælder om at opfylde kunders specifikke ønsker:
-Hvis kunden kan tænke det, kan vi lave det.

Faceliftet Isuzu D-Max med ny offroad-elektronik

René Andersen forklarer om Isuzu D-Max:
-Den er lillebror til en af verdens stærkeste, robuste og mest pålidelige mellemklasselastbiler. Dette lastbils-DNA er gået i arv til D-Max’en, hvilket redefinerer styrken i hele pick-up segmentet. Hele opbygningen er lavet lige så stærkt som på en lastbil, hvilket giver nogle af de bedste præstationer i segmentet.

Et af landets ældste bilhuse

Isuzu Danmark AS blev etableret i sommeren 2014 og er et datterselskab i Nellemann koncernen. På adressen i Fredericia deles faciliteter og støttefunktioner med Nellemann-koncernens øvrige importselskaber.

Nellemann-koncernen har mere end 100 år på bagen og beskæftiger cirka 350 medarbejdere. Der er tilknyttet bilhuse i København, Roskilde, Odense og Århus, hvor der forhandles forskellige mærker af person- og varebiler. Koncernen står desuden for importen af Kia, Fisker Automotive og Aston Martin.

Tags: Falck AssistanceIsuzu Danmark
Tidligere Artikel

Ken Block og hans 900 hestes pickup

Næste Artikel

e-Crafter er en bybil

Næste Artikel
VW e-Crafter er den bedste og mest irriterende Crafter

e-Crafter er en bybil

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Falcks redningstjeneste har nu i alt 9 cityvogne baseret på Isuzu D-Max. Fra venstre Frank Steffensen, Max Johnsen og René Andersen

Falck udvider D-Max flåden

4. februar 2019
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering