Falck udvider D-Max flåden | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 20 april 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Falcks redningstjeneste har nu i alt 9 cityvogne baseret på Isuzu D-Max. Fra venstre Frank Steffensen, Max Johnsen og René Andersen
D-Max er bygget som en lastbil men er kompakt nok til at kommer undt i byerne

Falck udvider D-Max flåden

Seks nye cityvogne er nu føjet til Falck Assistances flåde af bjergningskøretøjer til brug i tæt bymiljø

af Jess Ulrik Verge
4. februar 2019
i Nyheder

Sidste år bestilte Falcks redningstjeneste tre Isuzu D-Max, der var ombygget til bjergningskøretøjer. Nu er der føjet yderligere seks modeller til vognparken.

-Jeg oplever vognen som et godt arbejdsredskab med mange muligheder. Vi anvender bl.a. bilen til transport af små personvogne og til at trække havarister ud af parkeringshuse, fortæller Max Johnsen, som er Falcks leder i Københavnsområdet, hvor cityvognene kører til daglig.

Let at håndtere

Cityvognene bruges også flittigt til hjulskift, døroplukninger og fri-trækninger af mindre køretøjer.
-Vognens størrelse gør, at den er let at komme rundt med i tæt bymiljø, tilføjer Max Johnsen.

Isuzu D-Max som fejeblad

Falckredder Frank Steffensen benytter bilen som sit arbejdsredskab og fortæller, at Isuzu D-Max blandt andet er god til brug i kældre og P-huse, da den er let at håndtere og drejer skarpt.

Skal synes og godkendes

Isuzu D-Max hentes til Danmark af importselskabet “Isuzu Danmark”, der holder til i Fredericia. Selskabet tilbyder mod bestilling at ombygge D-Max, så den passer til forskellige kunders behov.

-Ikke nok med at selve ombygningen naturligvis er en omfattende proces, men vi skal efterfølgende også sørge for, at køretøjet bliver synet og godkendt, forklarer René Andersen, der er Brand & Sales Manager hos Isuzu Danmark.

Indbygget lastbils-DNA

Han løfter fanen højt, når det gælder om at opfylde kunders specifikke ønsker:
-Hvis kunden kan tænke det, kan vi lave det.

Faceliftet Isuzu D-Max med ny offroad-elektronik

René Andersen forklarer om Isuzu D-Max:
-Den er lillebror til en af verdens stærkeste, robuste og mest pålidelige mellemklasselastbiler. Dette lastbils-DNA er gået i arv til D-Max’en, hvilket redefinerer styrken i hele pick-up segmentet. Hele opbygningen er lavet lige så stærkt som på en lastbil, hvilket giver nogle af de bedste præstationer i segmentet.

Et af landets ældste bilhuse

Isuzu Danmark AS blev etableret i sommeren 2014 og er et datterselskab i Nellemann koncernen. På adressen i Fredericia deles faciliteter og støttefunktioner med Nellemann-koncernens øvrige importselskaber.

Nellemann-koncernen har mere end 100 år på bagen og beskæftiger cirka 350 medarbejdere. Der er tilknyttet bilhuse i København, Roskilde, Odense og Århus, hvor der forhandles forskellige mærker af person- og varebiler. Koncernen står desuden for importen af Kia, Fisker Automotive og Aston Martin.

Tags: Falck AssistanceIsuzu Danmark
Tidligere Artikel

Ken Block og hans 900 hestes pickup

Næste Artikel

e-Crafter er en bybil

Næste Artikel
VW e-Crafter er den bedste og mest irriterende Crafter

e-Crafter er en bybil

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Falcks redningstjeneste har nu i alt 9 cityvogne baseret på Isuzu D-Max. Fra venstre Frank Steffensen, Max Johnsen og René Andersen

Falck udvider D-Max flåden

4. februar 2019
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Og så til den danske side af sagen. Man kunne godt ønske sig lidt mere kreativitet i ombygningen til gule plader

Hvad koster det at få hvide plader på en gulpladebil?

7. december 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering