Sidste år bestilte Falcks redningstjeneste tre Isuzu D-Max, der var ombygget til bjergningskøretøjer. Nu er der føjet yderligere seks modeller til vognparken.
-Jeg oplever vognen som et godt arbejdsredskab med mange muligheder. Vi anvender bl.a. bilen til transport af små personvogne og til at trække havarister ud af parkeringshuse, fortæller Max Johnsen, som er Falcks leder i Københavnsområdet, hvor cityvognene kører til daglig.
Let at håndtere
Cityvognene bruges også flittigt til hjulskift, døroplukninger og fri-trækninger af mindre køretøjer.
-Vognens størrelse gør, at den er let at komme rundt med i tæt bymiljø, tilføjer Max Johnsen.
Falckredder Frank Steffensen benytter bilen som sit arbejdsredskab og fortæller, at Isuzu D-Max blandt andet er god til brug i kældre og P-huse, da den er let at håndtere og drejer skarpt.
Skal synes og godkendes
Isuzu D-Max hentes til Danmark af importselskabet “Isuzu Danmark”, der holder til i Fredericia. Selskabet tilbyder mod bestilling at ombygge D-Max, så den passer til forskellige kunders behov.
-Ikke nok med at selve ombygningen naturligvis er en omfattende proces, men vi skal efterfølgende også sørge for, at køretøjet bliver synet og godkendt, forklarer René Andersen, der er Brand & Sales Manager hos Isuzu Danmark.
Indbygget lastbils-DNA
Han løfter fanen højt, når det gælder om at opfylde kunders specifikke ønsker:
-Hvis kunden kan tænke det, kan vi lave det.
René Andersen forklarer om Isuzu D-Max:
-Den er lillebror til en af verdens stærkeste, robuste og mest pålidelige mellemklasselastbiler. Dette lastbils-DNA er gået i arv til D-Max’en, hvilket redefinerer styrken i hele pick-up segmentet. Hele opbygningen er lavet lige så stærkt som på en lastbil, hvilket giver nogle af de bedste præstationer i segmentet.
Et af landets ældste bilhuse
Isuzu Danmark AS blev etableret i sommeren 2014 og er et datterselskab i Nellemann koncernen. På adressen i Fredericia deles faciliteter og støttefunktioner med Nellemann-koncernens øvrige importselskaber.
Nellemann-koncernen har mere end 100 år på bagen og beskæftiger cirka 350 medarbejdere. Der er tilknyttet bilhuse i København, Roskilde, Odense og Århus, hvor der forhandles forskellige mærker af person- og varebiler. Koncernen står desuden for importen af Kia, Fisker Automotive og Aston Martin.