Faceliftet Fiat Scudo med udvidet fabriksgaranti | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
mandag. 8 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Faceliftet Fiat Scudo med udvidet fabriksgaranti

Priser fra 160.000 kr. - Samtidigt lanceres to ekstraudstyrede Professional-udstyrsmodeller med 165 hk-motor og til priser fra 178.000 kr.

af Morten Dam
21. januar 2014
i Nyheder

Fiat’s mellemstore varebilserie Scudo er efter et facelift nu på gaden herhjemme og byder sig til med forbedret komfort, lavere driftsudgifter, forlænget garantiordning samt to 165 hk kampagnemodeller kaldet Professional og Professional Plus.
Prisniveauet for den opgraderede Scudo-serie, som tæller ialt seks varianter, begynder ved 159.900 kr. De to motorstærke Professional-varianter er prissat til henholdsvis 177.900 kr. og 183.900 kr. Desuden er det lige nu muligt at lease bilerne uden udbetaling. De angivne priser er eksklusive moms.

Forventer øget interesse

Pierre Martin Bos, som står i spidsen for salget af Fiats erhvervsbiler i Danmark, forventer, at forbedringerne af Scudo vil medføre en øget interesse for den mellemstore modelserie, der kan laste op til 1,2 tons og rumme op til 7,0 kbm.
– Scudo har gennemgået en markant forbedring i forhold til den tidligere version. Vi forventer, at den opgraderede Scudo kommer til at spille en væsentlig rolle i sit segment, siger Pierre Martin Bos. Medvirkende til denne antagelse er ikke mindst de ændrede garantivilkår.
For et par år siden ændrede Fiat serviceintervallet for Scudo-modellerne, så de nu er for hver 30.000 km eller hvert andet år. Nu er også garantivilkårene ændret således, at den faceliftede Scudo omfattes af en fabriksgaranti på tre år eller 150.000 kilometer – alt efter hvad der indtræffer først.

Forbedret komfort

Komforten og sikkerheden i Scudo er tilgodeset med installeringen af en fast skillevæg, som dels forbedrer sikkerheden og kabineklimaet og dels bidrager til en sænkning af støjniveauet.
Som udgangspunkt er det de to Professional-modeller, der har skillevæg som standard, men mod et pristillæge på ca. 5.000 kr. er det muligt at eftermontere skillevæggen i de billigere Comfort-modeller.
Comfort-versionerne er som standard udstyret med bl.a. ABS-bremser, ESP, justerbart rat i højde og længde, højderegulering af førersæde, el-ruder foran og fjernbetjent centrallås samt radio med CD-afspiller.
De to Professional-modeller har desuden airconditionering, fartpilot, radio med rat-betjening, og Professional Plus her derudover også Bluetooth, radio med AUX-stik, passagerairbag, lyssensor, regnsensor, tågeforlygter og Webasto-varmeanlæg.

To motorstørrelser

Motorprogrammet spænder fra de kendte commonrail 90 og 130 hk MJT-dieselmotorer på henholdsvis 1,6 og 2,0 liter. De gennemsnitllige normtal for de to er henholdsvis 14,5 km/l og 182 g/km og 14,7 km/l og 179 g/km.
Dertil kommer de to Professional-varianter med den 2,0 liter store MJT-motor, dog med en ydelse på 165 hk, men med uændrede normtal – 14,7 km/l og 179 g/km.
Det maksimale drejningsmoment er 20 Nm højere end i 130 hk-udgaven, nemlig 340 Nm ved 2.000 omdr./min.

Tags: Fiat
Tidligere Artikel

Ny Nissan Qashqai holder prisen

Næste Artikel

Sådan vil Chevrolet stoppe i Danmark

Næste Artikel

Sådan vil Chevrolet stoppe i Danmark

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Faceliftet Fiat Scudo med udvidet fabriksgaranti

21. januar 2014
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Sådan ser påfyldningsstudsen på en Opel med Euro 6-motor ud. AdBlue-tanken skal fyldes cirka for hver 10.000 km

Så besværligt er AdBlue

12. december 2019

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering