Audi Sport har givet RS 4 Avant et faclift. Nu står den skarpere med nydesignet front V6-biturbomotor, 450 hk og 600 Nm. På gule plader bliver den en lynhurtig budbil.
Frontpartiet på den nye RS 4 Avant er blevet komplet nydesignet. Singleframe-grillen er bredere og lavere i forhold til de andre 4’ere.
I den nye RS 4 Avant ligger ydelsen på 450 hk – det er 155,5 hk pr. liter. Det giver skud i skøjten., der accelererer fra 0 til 100 km/t på blot 4,1 sek. V6-biturbomotoren leverer et drejningsmoment på 600 Nm til krumtapakslen i et bredt omdrejningsområde fra 1.900 til 5.000 omdr./min. Med RS-dynamikpakken bliver den elektronisk begrænsede tophastighed hævet fra 250 til 280 km/t.
For at få alle kræfterne i asfalten er der 8-trins tiptronic og permanent firehjulstræk, der ved almindelig kørsel er sat op, så der er mest træk på baghjulene. Systemets mekaniske midterdifferentiale sender 60 % af momentet til bagakslen og 40 % til forakslen.
Hvis hjulene på en af akslerne begynder at spinde utilsigtet, overføres størstedelen af trækkraften automatisk og lynhurtigt til den anden aksel – op til 70 % til forakslen og op til 85 % til bagakslen.
Fra fabrikken kører den nye RS 4 Avant på 19” smedede aluminiumsfælge med dæk i størrelse 265/35. Som ekstraudstyr fås forskellige fælgdesign på 20”, herunder en kompletfræset fælg i 5-eget design komplet lakeret i mat bronze. Dækkene er i størrelse 275/30.
Bagagerummet kan rumme ca 1.500 l. og den kommer til Danmark i slutningen af 2019. Der er endnu ikke danske priser, ligesom udbuddet af udstyr heller ikke er fastlagt. Men mon ikke man kan få den på gule plader.