Evoque gør terrænkørsel til en luksus-disciplin | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 4 februar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Evoque gør terrænkørsel til en luksus-disciplin

Range Rover Evoque skruer op for de fede detaljer til dem, der bare ikke kan få det råt og lækkert nok i byen, i terrænet og alt mellemliggende

af Thomas André
21. januar 2014
i Nyheder

Der var en gang, hvor sande offroad-entusiaster kravlede ud af bilen for at låse firehjulstrækket på hjulnavene. Det var det eneste, der kunne holde.

Sådan er det ikke mere. I dag kan selv den fineste elektronik tåle de skrappeste belastninger, man kan udsætte en terrænbil for.

Og heldigvis for det da. Ellers var en del af de slipseklædte kunder i Range Rovers luksusbiler formentlig smuttet tilbage i deres BMW’er og Audi’er.

9-trins automatgear

Med flere end 170.000 solgte biler på verdensplan på bare 18 måneder, er Range Rover Evoque en af Land Rovers mest populære biler nogensinde. Nu kommer den eftertragtede model i en opgraderet version, der sikrer mere og bedre teknologi, en grønnere kørsel og masser af luksuriøs komfort.

Der er masser af nye features i den opgraderede version af Range Rover Evoque 2014: Et 9-trins automatgear, flere typer teknologi der letter kørslen og masser af luksuriøse designdetaljer i kabinen og uden på bilen.

Se dobbelt-test af Evoque og Freelander 2

Den nye 9-trins automatgearkasse er blandt verdens første til personbiler. Gearets reaktionstid er reduceret til absolut minimum, og det nye gearskifteprogram matcher ubemærket gearet til kørestilen, hvilket sikrer endnu bedre komfort og ydelse.

4WD efter behov

De nye teknologier nedbringer også brændstofforbruget med op til 11,4 procent og nedsætter CO2

udledningen med op til 9,5 procent. En af de nye features er verdens første “on demand” firehjulstræk.

Systemet, der øger bilens adræthed og nedsætter brændstofforbruget, slår firshjulstrækket fra ved stabil kørsel ved en hastighed over 35 km i timen. Firhjulstrækket bliver automatisk slået til, hvis systemet registrerer, at der er behov for det.

Advarer om modkørende

I den nye Evoque er der også to nye parkeringssystemer, der får dig problemfrit ind og ud af både parallelparkering og almindelige parkeringsbåse.

Der er også en række nye features, der kan genkende og registrere trafikskilte og blandt andet advarer dig om modkørende trafik, og når du forlader din vejbane.

Ud over den nye teknologi er der også adskillige nye designmuligheder i den opgraderede Evoque. Nye farvemuligheder for interiør, nye valgmuligheder for fælge og meget andet.

Range Rover Evoque 2014 er at finde hos de danske forhandlere i Aarhus, Birkerød og Kalundborg fra starten af december. Priserne på gule plader starter på 413.152 kroner plus moms.

På hvide plader koster den fra 705.000 kroner.

Tags: Range Rover
Tidligere Artikel

Farvel til Chevrolet i 2015

Næste Artikel

Amarok til vintertjeneste

Næste Artikel

Amarok til vintertjeneste

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Evoque gør terrænkørsel til en luksus-disciplin

21. januar 2014

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering