Omsider kommer Toyota med en Auris Stationcar | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
onsdag. 22 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Omsider kommer Toyota med en Auris Stationcar

En stationcar på basis af den femdørs Toyota Auris har debut på biludstillingen i Geneve først i marts. Hybrid-model er med i programmet

af admin
19. februar 2013
i Nyheder

Rummelige stationcars med et tilsnit af sport og livsstil er populære i Danmark og danner basis for en varebil. Nu træder Toyota ind på denne del af markedet, formentlig i det tidlige efterår.
Toyota Auris Touring Sport har samme akselafstand på 260 cm som den femdørs udgave, men dens længde på 427,5 cm er 28,5 cm længere. Hele den øgede længde er kommet bagagepladsen til gode, hvilket lover godt for varebil udgaven.
Lastarealet i personvognsmodellen har en længde på 205 cm og kan rumme op til 1660 liter. Gulvet er fleksibelt i to niveauer og kunne øge volumen yderligere i varebilen. Læssekanten er praktiske og rygvenlige 10 cm lavere end på den femdørs Auris.

Samme motorprogram som i 5-dørs Auris

Hybrid S teknikken fra Auris på basis af Prius bliver overført til Auris Touring Sport og udleder så lidt CO2 udledning som 86 g/km. Hybridteknikken kombinerer en 1,8 liter benzinmotor med en elmotor og yder tilsammen 136 hk.
De fremherskende motorer bliver de samme som i Auris, nemlig 1,3 liter og 1,6 liter benzinmotorer foruden 1,4 og 2,0 dieselmotorer.
Det bliver muligt at montere anhængertræk på Auris Touring Sport Hybrid S, hvilket ikke er almindeligt på en hybridbil, men med en godkendt anhængervægt på 345 kg er trækket bedst egnet til et cykelstativ.

Tags: Toyota
Tidligere Artikel

Nissan Note strammer både form og teknik

Næste Artikel

Diskrete 4x4-biler fra Mercedes-Benz

Næste Artikel

Diskrete 4x4-biler fra Mercedes-Benz

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023

Omsider kommer Toyota med en Auris Stationcar

19. februar 2013
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering