Renault sutter på den engelske karamel ”Shooting Brake”, en betegnelse Aston Martin indførte for en stationcar, der alligevel ikke er en stationcar, men en bil med forlænget tag.
Clio er en hatchback og Estate har det lange tag med faldende taglinje, der stjæler lidt af loftshøjden bagi. Alligevel rummer Clio Estate 1380 liter, når hele rummet er fyldt op. Lastrummets længde er i området af 250 cm. Det lover godt for varebilen, der samtidig har udseendet med sig.
Udstyret er righoldigt med nøglefri adgang, bakke holder, bakkamera, bluetooth forbindelse og en 18 cm berøringsfølsom skærm med infotainment og navigation.
Meget økonomiske motorer
Den lille 0,9 liter turboladede TCe benzinmotor yder 90 hk og bruger kun 4,5 liter benzin pr. 100 km (22,2 km/l) med en CO2 udledning på 105 g/km. Denne motor er oplagt til en varebil, mest beregnet til distribution i bymæssig bebyggelse.
Skal der stå Diesel på skiltet er der den endnu mere økonomiske 1,5 liter dCi turbodiesel med 90 hk, der kan klare sig med 3,2 liter diesel pr. 100 km (31,3 km/l) og kun sender 83 gram CO2 ud i miljøet pr. kilometer.
For den daglige chauffør vil den automatiske EDC dobbeltkobling 6-trins gearkasse være meget interessant og skånende for venstre knæ. Denne gearkasse er tilgængelig som ekstraudstyr til både benzin- og dieselmotoren.