En længere Clio | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 25 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

En længere Clio

Franskmændene kan skrive slutseddel på den nye Clio Estate allerede i næste uge. Danskerne må vente nogle måneder

af admin
6. marts 2013
i Nyheder

Renault sutter på den engelske karamel ”Shooting Brake”, en betegnelse Aston Martin indførte for en stationcar, der alligevel ikke er en stationcar, men en bil med forlænget tag.
Clio er en hatchback og Estate har det lange tag med faldende taglinje, der stjæler lidt af loftshøjden bagi. Alligevel rummer Clio Estate 1380 liter, når hele rummet er fyldt op. Lastrummets længde er i området af 250 cm. Det lover godt for varebilen, der samtidig har udseendet med sig.
Udstyret er righoldigt med nøglefri adgang, bakke holder, bakkamera, bluetooth forbindelse og en 18 cm berøringsfølsom skærm med infotainment og navigation.

Meget økonomiske motorer

Den lille 0,9 liter turboladede TCe benzinmotor yder 90 hk og bruger kun 4,5 liter benzin pr. 100 km (22,2 km/l) med en CO2 udledning på 105 g/km. Denne motor er oplagt til en varebil, mest beregnet til distribution i bymæssig bebyggelse.
Skal der stå Diesel på skiltet er der den endnu mere økonomiske 1,5 liter dCi turbodiesel med 90 hk, der kan klare sig med 3,2 liter diesel pr. 100 km (31,3 km/l) og kun sender 83 gram CO2 ud i miljøet pr. kilometer.
For den daglige chauffør vil den automatiske EDC dobbeltkobling 6-trins gearkasse være meget interessant og skånende for venstre knæ. Denne gearkasse er tilgængelig som ekstraudstyr til både benzin- og dieselmotoren.

Tags: Renault
Tidligere Artikel

Ford lancerer EcoSport i kølvandet på Kuga

Næste Artikel

VW Golf er klar med en rummelig Variant

Næste Artikel

VW Golf er klar med en rummelig Variant

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

En længere Clio

6. marts 2013
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering