En halv million T6'ere | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 26 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Jubilæumsmodellen var en to-tonet Multivan med Candy White top og Curcuma Yellow bund
Sjette generation af Volkswagens T-serie har været produceret siden 2015
I Hannover blev der i 2017 fremstillet 175.290 T6-biler

En halv million T6’ere

Efter tre års produktion er Volkswagen nu oppe på at have fremstillet 500.00 eksemplarer af 'Bulli' Mark VI

af Jess Ulrik Verge
6. juni 2018
i Nyheder

Fredag den 1. juni rullede en Volkswagen Multivan i to-tonet lakering af samlebåndet i Hannover, og det var ikke en hvilken som helst bil. Den var nemlig nummer 500.000 i rækken af T6’ere.

Sjette generation af Volkswagens T-serie har været produceret siden 2015. Den fremstilles i et treholdsskift på to fabrikker.

Fart på samlebåndene

På fabrikken i Hannover-Stöcken fremstilles modellerne Multivan, California, Kombi, Caravelle og Transporter. I den polske by Poznan produceres Kombi, Caravelle, Transporter og pickup-versionen.

Volkswagen satser eksternt

Samlebåndene i både Tyskland og Polen ruller hurtigere end nogensinde. I Hannover blev der i 2017 fremstillet 175.290 T6-biler, mens tallet for Poznan var 33.137.

Største produktion i 44 år

Det vil sige i alt 208.427 T6’ere, hvilket er den største årsproduktion i 44 år. I forhold til 2016 – som i øvrigt også var et rekordår –  blev der produceret 4,5 procent flere biler i 2017.

Produktionen af T-serien begyndte i Hannover den 8. marts 1956. Siden er der rullet i alt 8,8 millioner Transportere ud til kunder i store dele af verden.

Fire varebil-fabrikker

I 2017 producerede Volkswagen i alt 498.000 varebiler fordelt på modellerne Transporter, Caddy, Crafter og Amarok. Produktionen foregår på fabrikkerne i Hannover, Poznan, Wrzesnia (Polen) og Pacheco (Argentina).

Fabrikken i Wrzesnia blev indviet den 24. oktober 2016. Den blev bygget til fremstilling af den nye Crafter (og MAN TGE), og det tog kun 23 måneder af opføre fabrikken.

Amarok i Argentina

Med en anlægssum på 800 millioner euro repræsenterede fabrikken dengang Polens hidtil største udenlandske investering. Den fylder 220 hektar, har en årlig kapacitet på 100.000 biler og beskæftiger 3000 medarbejdere.

Kom til luftkølet festival for Sofie

Den argentinske fabrik i Pacheco er hovedproduktionsstedet for Amarok. I 2017 spyttede fabrikken 54.813 pickup’er ud af samlehallen, mens der ‘kun’ blev produceret 25.501 Amarok’er i Hannover.

Knock down i Ecuador

I øvrigt har Volkswagen også en mindre samlefabrik i den ecuadorianske hovedstad Quito, hvor der i 2017 blev samlet 863 Amarok’er. Der er her tale om såkaldt CDK-produktion (Completely Knock Down). Det betyder, at fabrikken ikke selv fremstiller bilens komponenter, men importerer disse og samler dem til den færdige bil.

I alt er der ansat 21.000 medarbejdere på Volkswagens fem fabrikker, hvoraf Hannover er den største med 14.000 ansatte.

Tags: AmarokCaddyCrafterHannoverPachecoPoznanT6VolkswagenWrzesnia
Tidligere Artikel

Vilde udsving i varebilssalget

Næste Artikel

Overklasse X-Klasse

Næste Artikel
Første slående argument for, at her kommer noget, vi ikke har set før i dette segment er selvfølgelig det slående atletiske design...

Overklasse X-Klasse

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Jubilæumsmodellen var en to-tonet Multivan med Candy White top og Curcuma Yellow bund

En halv million T6’ere

6. juni 2018
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering