En halv million T6'ere | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
mandag. 1 marts 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Jubilæumsmodellen var en to-tonet Multivan med Candy White top og Curcuma Yellow bund
Sjette generation af Volkswagens T-serie har været produceret siden 2015
I Hannover blev der i 2017 fremstillet 175.290 T6-biler

En halv million T6’ere

Efter tre års produktion er Volkswagen nu oppe på at have fremstillet 500.00 eksemplarer af 'Bulli' Mark VI

af Jess Ulrik Verge
6. juni 2018
i Nyheder

Fredag den 1. juni rullede en Volkswagen Multivan i to-tonet lakering af samlebåndet i Hannover, og det var ikke en hvilken som helst bil. Den var nemlig nummer 500.000 i rækken af T6’ere.

Sjette generation af Volkswagens T-serie har været produceret siden 2015. Den fremstilles i et treholdsskift på to fabrikker.

Fart på samlebåndene

På fabrikken i Hannover-Stöcken fremstilles modellerne Multivan, California, Kombi, Caravelle og Transporter. I den polske by Poznan produceres Kombi, Caravelle, Transporter og pickup-versionen.

Volkswagen satser eksternt

Samlebåndene i både Tyskland og Polen ruller hurtigere end nogensinde. I Hannover blev der i 2017 fremstillet 175.290 T6-biler, mens tallet for Poznan var 33.137.

Største produktion i 44 år

Det vil sige i alt 208.427 T6’ere, hvilket er den største årsproduktion i 44 år. I forhold til 2016 – som i øvrigt også var et rekordår –  blev der produceret 4,5 procent flere biler i 2017.

Produktionen af T-serien begyndte i Hannover den 8. marts 1956. Siden er der rullet i alt 8,8 millioner Transportere ud til kunder i store dele af verden.

Fire varebil-fabrikker

I 2017 producerede Volkswagen i alt 498.000 varebiler fordelt på modellerne Transporter, Caddy, Crafter og Amarok. Produktionen foregår på fabrikkerne i Hannover, Poznan, Wrzesnia (Polen) og Pacheco (Argentina).

Fabrikken i Wrzesnia blev indviet den 24. oktober 2016. Den blev bygget til fremstilling af den nye Crafter (og MAN TGE), og det tog kun 23 måneder af opføre fabrikken.

Amarok i Argentina

Med en anlægssum på 800 millioner euro repræsenterede fabrikken dengang Polens hidtil største udenlandske investering. Den fylder 220 hektar, har en årlig kapacitet på 100.000 biler og beskæftiger 3000 medarbejdere.

Kom til luftkølet festival for Sofie

Den argentinske fabrik i Pacheco er hovedproduktionsstedet for Amarok. I 2017 spyttede fabrikken 54.813 pickup’er ud af samlehallen, mens der ‘kun’ blev produceret 25.501 Amarok’er i Hannover.

Knock down i Ecuador

I øvrigt har Volkswagen også en mindre samlefabrik i den ecuadorianske hovedstad Quito, hvor der i 2017 blev samlet 863 Amarok’er. Der er her tale om såkaldt CDK-produktion (Completely Knock Down). Det betyder, at fabrikken ikke selv fremstiller bilens komponenter, men importerer disse og samler dem til den færdige bil.

I alt er der ansat 21.000 medarbejdere på Volkswagens fem fabrikker, hvoraf Hannover er den største med 14.000 ansatte.

Tags: AmarokCaddyCrafterHannoverPachecoPoznanT6VolkswagenWrzesnia
Tidligere Artikel

Vilde udsving i varebilssalget

Næste Artikel

Overklasse X-Klasse

Næste Artikel
Første slående argument for, at her kommer noget, vi ikke har set før i dette segment er selvfølgelig det slående atletiske design...

Overklasse X-Klasse

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Jubilæumsmodellen var en to-tonet Multivan med Candy White top og Curcuma Yellow bund

En halv million T6’ere

6. juni 2018
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering