Elektriske varebiler vinder frem til pakkelevering | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
lørdag. 25 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Elektriske varebiler vinder frem til pakkelevering

af Thomas André
15. marts 2022
i Ikke kategoriseret

Man ser flere og flere elektriske køretøjer på de danske veje. Det er dog ikke blot hos privatpersoner, at man ser, at de benzin- og dieseldrevne køretøjer skiftes ud med batteridrevne modeller.

Det er også noget, der gør sig gældende for de virksomheder, der beskæftiger sig med pakkelevering. Flere og flere virksomheder vælger nemlig at skifte til elektriske varebiler, i stedet for at køre i benzin- eller dieseldrevne modeller.

At det er tilfældet, er naturligvis ikke uden grund. Tværtimod er der faktisk mange grunde til, at det er en beslutning, der bliver truffet af rigtig mange virksomheder.

Øget fokus på miljøvenlighed i branchen

En af de klare årsager til dette er, at der generelt er kommet et større fokus på miljøet i transportbranchen. Det er ikke ukendt, at det er en branche, der udleder en del CO2, og det ønsker branchen som helhed at lave om på.

Det har medført, at der er flere og flere virksomheder, der går i retning af mere miljøvenlige og bæredygtige køretøjer, når det er tid til at skifte ud i den nuværende flåde af køretøjer.

Det er ganske vist ikke noget alle har taget til sig, men det er dog en klar tendens, som dog særligt ses blandt de virksomheder, der beskæftiger sig med last mile delivery.

Kunderne stiller højere krav

Det øgede fokus på miljøet handler naturligvis også om, at kunderne er begyndt at stille højere krav til dette. For at undgå at miste disse kunder, er virksomhederne derfor nødt til at øge deres fokus på bæredygtigheden.

På lige fod med, at det ikke er alle virksomheder, der har et lige stort fokus på det, er det dog heller ikke alle kunder, der går lige meget op i det.

Ikke desto mindre er der dog sket en tydelig udvikling på dette punkt, der har resulteret i, at flere kunder er begyndt at stille krav om, at transporten skal være så miljøvenlig som muligt.

Miljø- og nulemissionszoner gør det nødvendigt

I og med, at der dukker flere og flere af de såkaldte miljø- og nulemissionszoner rundt omkring i Danmark, er transportvirksomhederne nødt til at have fokus på miljøet.

Hvis de ikke har det, er det nemlig slet ikke muligt for dem at lave pakkeleveringer i disse zoner. F.eks. er det et krav, at man kører i eller på et køretøj uden en forbrændingsmotor, hvis man skal foretage leverancer i en nulemissionszone.

Tidligere Artikel

TEST: Kort rækkevidde ødelægger det for Mercedes-Benz eSprinter

Næste Artikel

Kan min varebil køre i miljøzoner i Danmark?

Næste Artikel

Kan min varebil køre i miljøzoner i Danmark?

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Elektriske varebiler vinder frem til pakkelevering

15. marts 2022
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering