Umiddelbart ligner den bilen, som stod blandt nyhederne på forårets internationale motorshow i Genève, men der er faktisk forskel på dén og så den Duster, som Dacia har med på standen ved efterårets ligeså internationale motorshow i Frankfurt. Det mest iøjnefaldende er det ændrede frontdesign.
Kølergrillen er ændret og kombineret med forkromede kanter, et sænket luftindtag og dobbelte forlygter, hvilket tager sigte på at understrege Dusters kapacitet såvel on-road som off-road.
Tagrælingen er også opdateret ligesom fælgdesignet, kromdetaljer og emblem på bagpartiet er ændret for at understrege bilens ”go anywhere“-karakter.
Tilsyneladende profilerede forårets udstillingsmodel ikke i tilstrækkeligt omfang den nye Dusters iboende egenskaber, siden designchef David Durand fandt det påkrævet at pille ved designet forud for IAA-udstillignen i Frankfurt – dog uden at pille ved bilens basale proportioner og karaktertræk.
Valg mellem 2×4 og 4×4
Ifølge tidligere meldinger indlemmes den kompakte SUV-model i det danske modelprogram omkring årsskiftet, og med såvel 2-hjulstrukne og 4-hjulstrukne varianter med benzin- og dieselmotorer. Forventet prisniveau: fra 175.000 til 215.000 kr.
Duster er ligesom Nissan Juke og flere andre kompaktmodeller fra konglomeratet Renault, Nissan og Dacia baseret på Nissans B-platform, og ifølge Dacia Danmark bliver modeludvalget omgang koncentreret om en 4-hjulstrukket model med Renaults 1,5 dCi turboladede commonrail dieselmotor med 110 hk og en 2-hjulstrukket variant af den 5-sædede Duster med en 105 hk benzinmotor på 1,6 liter.