Driftsikre Dacia | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 28 februar 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Den første Lodgy har rundet en kvart million, men den får ikke fri, før den har en halv på klokken

Driftsikre Dacia

Hvis du tror, billig er lig med dårlig holdbarhed, så skal du nok revidere dit livssyn. Morten Kallager fra Europæiske Sygetransport spoler hundredvis af problemfri kilometer på sine fem Dacia

af Thomas André
10. marts 2017
i Nyheder

Europæiske Sygetransport har fem Dacia biler i flåden af sygetransportere. Den første kom til i december 2014, og den har allerede kørt over 250.000 km uden problemer. Men ifølge planen skal den op på 500.000 km, før den skal på pension.

Morten Kallager, der er indehaver af Europæiske Sygetransport, er vild med sine fem Dacia, der bare kører og kører. Med transportopgaver i hele landet er Morten afhængig af stabile biler, og det har han i sine Dacia.

Kiggede sig godt for

For ham er det almindelig sund forretning at køre Dacia frem for de mere eksotiske bilmærker, der ellers sætter standarden i branchen. Men han er på markedet for at levere en transportservice til en god pris, og derfor kiggede han sig ekstra godt for, da han skulle lægge en plan for bilanskaffelsen.

Kæmpe-værktøjskasse fra Mercedes

– Jeg bor jo ikke så langt fra grænsen til Tyskland og havde både set og hørt, at tyskere jo kører Dacia i stor stil. Så jeg tænkte ‘hvorfor ikke’ og så købte jeg i december 2014 vel nok den første danske Dacia taxi. Og det valg har jeg ikke fortrudt, siger Morten Kallager.

Lodgy har bedre plads

Siden har han indkøbt yderligere fire Dacia, og de fortsætter med at trille kilometer på tælleren.
– Jeg har to Lodgy og tre Logan MCV, der kører 10.000 kilometer om måneden, og jeg har ikke haft problemer med dem. Jeg havde oprindelig tænkt på Renault Scenic som sygetransportbil, men en Lodgy har faktisk bedre plads, siger Morten Kallager.

Morten har som så mange andre valgt Stepway versionen, der er velegnet til opgaven, simpelthen fordi sæderne er bedre, og fordi bilen har en lidt højere indstigningshøjde.

Imponerende økonomi

Noget som de kunder Morten kører rundt med sætter stor pris på. Og ud over, at der ikke har været problemer med bilerne, glæder han sig også over en rigtig god brændstoføkonomi.

Toyota Proace er 112 procent

– Jeg er lidt imponeret over, at vi kører mellem 22-23 km/l i vores Lodgy diesel og helt op til 27 km/l i vores Logan MCV med 75 hk diesel. Det bidrager jo alt sammen til en sund forretning. Altså, hvis man køber en Mercedes, der er fire gange så dyr, får jeg jo ikke fire gange så meget for min ydelse, siger Morten, der også privat kører Dacia.

Går ikke i stykker

Og med fem Dacia i indkørslen er det jo også noget, naboerne får øje på. Faktisk har Mortens nabo også købt en Dacia efter at have set og hørt alt om Mortens Dacia.

Selv om 250.000 kilometer i en Dacia kan synes af meget, forventer Morten ikke at udskifte sine biler, før de har kørt en halv millioner kilometer. – De går jo ikke i stykker, så der er ingen grund til at skifte, påpeger han.

 

Tags: DaciaRenaultSygetransport
Tidligere Artikel

Storskærm til varevognstrillinger

Næste Artikel

Ny opbygning til varevognen

Næste Artikel
Opbygningerne fra Schmitz Cargobull passer til alle varebil-chassiser

Ny opbygning til varevognen

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Den første Lodgy har rundet en kvart million, men den får ikke fri, før den har en halv på klokken

Driftsikre Dacia

10. marts 2017
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering