Dieselvarebiler på pension | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
onsdag. 22 marts 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Den ene af MMK Frachtdienstes to el-varebiler skal køre for kurérvirksomheden DPD

Dieselvarebiler på pension

Lille kurérfirma bliver first mover i miljøets navn med to el-drevne kassevogne

af Jess Ulrik Verge
7. marts 2018
i Miljø, Nyheder

Nu er det ikke længere kun store operatører som DHL, Hermes og det tyske postvæsen, der indsætter el-drevne varebiler i deres flåder. Nu har en af de mindre vognmand også har taget springet, og det er MMK Frachtdienste GmbH med kun 36 ansatte.

Det tyske firma, der har base i Unna og desuden opererer i Dortmund, har netop anskaffet sig to eldrevne varebiler til erstatning for to af sine dieseldrevne biler, der nu er blevet solgt.

Italien griner og England græder

– Bortset fra Post AG kender jeg ikke til nogen andre distributører, der har optaget elbiler i flåden her i regionen, siger direktør Michael Mlynarcyk.

Bilerne får et større lastrum

Den tyske first mover har været optaget af e-mobilitet siden 2009 og blev opmærksom på det slovakiske firma Voltia på Internettet. Michael Mlynarcyk læste om firmaet, der køber basismodeller af Nissan e-NV200 og bygger dem om, så de får et væsentligt større lastrum.

De fleste af Voltias biler kører i Polen, Tjekkiet og Slovakiet. Men nu kører der altså også et par stykker under MMK Frachtdienstes flag i Tyskland.

Vigtigt at vise pionérånd

De to biler skal køre leverancer for GLS og DPD i centrum af byerne Unna med 60.000 indbyggere og Dortmund, hvor der bor ca. 600.000 mennesker. – Det har været vigtigt for mig at give vores firma en grønnere profil, men det er også vigtigt for mig at vise noget pionérånd på dette område, siger Michael Mlynarcyk.

Lydløst storskrald

Bilerne hedder “Voltia e-NV200 Maxi”, og de er stort set ukendte i Tyskland. – Det er en skam, for bilerne har en god pris, en god kapacitet (8 kubikmeter) og en udmærket rækkevidde på 140 km, siger Mlynarcyk, som dog påpeger, at den normale lastevolumen for pakketransportbiler i KEP-branchen er 12 kubikmeter.

Mlynarcyk har smittet GLS og DPD med sin miljøbegejstring i en sådan grad, at de ikke kun har givet ham deres moralske opbakning til købet, men også yder ham en vis økonomisk kompensation.

Tags: elbilerNissan e-NV200VoltiaVoltia e-NV200 Maxi
Tidligere Artikel

Ladestationer uden kunder

Næste Artikel

e-tron bliver første elbil fra Audi

Næste Artikel

e-tron bliver første elbil fra Audi

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Knaldet ved grænsen – Toldfrit øl og vin i varebilen gav kæmpe skattesmæk

3. marts 2023
Den ene af MMK Frachtdienstes to el-varebiler skal køre for kurérvirksomheden DPD

Dieselvarebiler på pension

7. marts 2018
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

10. februar 2023
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering