Med indbyggede sensorer bliver det muligt løbende at måle dybden i dækkets slidbanemønster, og den nye teknologi udvikles som supplement til Continentals dæktrykovervågningssystem eTIS – electronic Tire Information System. Med automatisk dæktryksovervågning kan man spare mange liter brændstof og desuden skærpe sikkerheden, fordi punkteringer hvert år er skyld i mange ulykker. Fra og med den 1. november 2014 skal alle nye personbiler med op til ni siddepladser, ifølge et nyt EU-krav, være standardudstyret med et såkaldt TPMS-system til overvågning af lufttrykket i bilens dæk. Undersøgelser har vist, at mindst 35 procent af alle bilister kører med forkert lufttryk i dækkene. Oftest er dæktrykket for lavt, hvilket øger rullemodstanden og dermed både dækslid, brændstofforbrug og CO2-udslip. Med EU-kravet om obligatorisk dæktrykovervågning på nye biler skønnes det, at der på europæisk plan kan spares omkring tre millioner liter brændstof.