Det intelligente dæk | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 20 maj 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Det intelligente dæk

af Thomas André
15. oktober 2014
i Kort nyt

Med indbyggede sensorer bliver det muligt løbende at måle dybden i dækkets slidbanemønster, og den nye teknologi udvikles som supplement til Continentals dæktrykovervågningssystem eTIS – electronic Tire Information System. Med automatisk dæktryksovervågning kan man spare mange liter brændstof og desuden skærpe sikkerheden, fordi punkteringer hvert år er skyld i mange ulykker. Fra og med den 1. november 2014 skal alle nye personbiler med op til ni siddepladser, ifølge et nyt EU-krav, være standardudstyret med et såkaldt TPMS-system til overvågning af lufttrykket i bilens dæk. Undersøgelser har vist, at mindst 35 procent af alle bilister kører med forkert lufttryk i dækkene. Oftest er dæktrykket for lavt, hvilket øger rullemodstanden og dermed både dækslid, brændstofforbrug og CO2-udslip. Med EU-kravet om obligatorisk dæktrykovervågning på nye biler skønnes det, at der på europæisk plan kan spares omkring tre millioner liter brændstof.

 

 

Tags: dæktryksovervågningTPMS
Tidligere Artikel

Ny chef for G8

Næste Artikel

19,66 kilometer per liter i Renault Trafic

Næste Artikel
Dan Gilkes og Ray Penford fik drevet den nye Renault Trafic til at køre med et gennemsnit på 19,66 kilometer per liter.

19,66 kilometer per liter i Renault Trafic

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

26. januar 2021
Dæktrykssensorer suppleres nu med teknologi, der advarer dig, når dæk er ved at være klar til udskiftning

Det intelligente dæk

15. oktober 2014
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering