Hører du til dem, der har brug for en bil, der kan ombygges og tilbygges præcis, som du vil have det? Så er du måske klar til en Isuzu D-Max. Den har været undervejs nogen tid, og nu er den her endelig – den nye Isuzu D-Max er klar til lancering i Danmark.
Den helt nye D-Max pick-up har fået et nyt mere moderne udtryk, lækkert komfortudstyr, 5 stjerner i Euro NCAP sikkerhedstest og forbedrede tekniske specifikationer.
Men den er stadig en pålidelig arbejdshest og ISUZU Danmark har solgt i alt 435 af den gamle model. over de sidste 6 år. Det er et pænt salg, der giver en markedsandel på knap 10 % af pick-up markedet i Danmark, skriver importøren i en pressemeddelelse.
Bilen som et værktøj
Det danske pick-up marked er mest befolket af anlægsgartnere, entreprenører,
boligadministration/service, kloakmestre – generelt alle med tilknytning til brancher, der har behov for at køre med en stor trailer, eller kørsel udenfor fast vej. Og kendetegnet for mange af virksomhederne i disse brancher er, at bilen er deres værktøj – og de har helt specifikke behov i forhold til, hvad bilen skal kunne.
Derfor satser Isuzu meget på, at lave særlige opbygninger og indretninger.
”Vores succes skyldes, at vi er uovertrufne til at lave skræddersyede løsninger til vores kunder, som de ikke kan få andre steder. Vi har nogle udvalgte opbyggere, der varetager hele eller dele af de specifikke opbygninger. Samtidig monterer vi selv tilbehørsdele og udfører også selv mindre om-/opbygninger. Dette resulterer i samme høje kvalitet og ensartethed i hver enkelt model” siger Sales & Brand Manager for ISUZU Danmark, René Andersen.
Derfor har ISUZU Danmark sloganet: ”Hvis du kan tænke det, så kan vi lave det!”
Den nye D-Max har differentialespær på bagakslen, en øget frihøjde og en øget vadedybde på 80 cm. Samtidig har den fået alt i sikkerhedsudstyr, hvilket giver den de maximale 5 stjerner i den nye Euro NCAP sikkerhedstest.
Motorprogrammet er baseret på en opdateret version af den velkendte 1,9-liters dieselmotor. Modellen har samme type firhjulstræk som den udgående model. Dog er skiftetiden ml. grupperne blevet forbedret.
Modelprogrammet bygger fortsat på 3 varianter; Single Cab, Extended Cab og Crew Cab i tre forskellige trim, Standard, Premium og Exclusiv. Priserne er endnu ikke på plads, idet man stadig afventer regeringen, som endnu ikke ved, hvordan afgiften skal beregnes på store varebiler. Modelprogrammet for den nye D-Max er tilgængeligt her: https://isuzu.dk/