Den nye C-klasse nu med bagdør | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
fredag. 12 august 2022
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Stationcar-versionen af den nye C-klasse C 250 med BlueTec-motor.
Sådan bliver kommandoposten i en C-klasse stationcar med AMG-skilt.
Og sådan er førerpladsen i en C 200 BlueTec-vesion.
Mercedes-Benz har anvendt 49 pct. mere alumnium i konstruktionen af den nye C-klasse. Resultatet er lavere egenvægt og bedre pladsudnyttelse i kabinen.
C-klassen udstyrsprogram omfatter bl.a. faciliteter til at koble til internet og nødhjælpsopkald.
C-klasse interiør med fritstående centerdisplay.
C-klassens Connect Me-system spiller med både tablets og smartphones.
Styresystemet i den kommende C 300 BlueTec plug-in hybrid udgave i C-klassen.

Den nye C-klasse nu med bagdør

Mercedes-Benz har lige nu dansk premiere på den nye stationcar i C-klassen

af Morten Dam
13. oktober 2014
i Nyheder

Lever du et moderne og multi-facetteret liv, har du måske også brug for et fleksibelt køretøj, og Mercedes-Benz er blandt de producenter, som byder sig til, f.eks. med den nye C-klasse stationcar, der fik dansk premiere i denne weekend.
Stikordene til den nye kombination af sporty design, pragmatisk indretning og forbedret pladsudnyttelse, innovativ og intelligent teknologi i en luksuriøs og gedigen udførelse.

Varerum på 1,5 kubikmeter

Som personbil er den maksimale kapacitet i bagagerummet 1.510 liter, der foreligger ikke i skrivende stund oplysning om kapaciteten i van-udgaven. Stationcar-versionen produceres i flere dieseldrevne CDI BlueTec-udgaver, bl.a. C 180, C 200, C 220 og C 250 samt tre benzindrevne Blue Efficiency-versioner C 180, C 200 og C 250.

Fra under 300.000 kr. og opefter

Prissætningen på van-udgaverne af den nye C-klasse stationcar foreligger ikke oplyst, men registreret som personbil er prisen for de to CDI BlueTec C220 og C250 henholdsvis 581.500 og 696.500 kr., mens den for de tre benzindrevne Blue Efficiency-varianter C 180, C 200 og C 250 er fra 522.000 til 661.100 kr.
Prisniveauet for de hidtidige vanudgaver af C-klasse stationcar har været fra 282.268 kr. excl. moms for en C 200 CDI med manuelt 6-trins gear og til 445.718 kr. plus moms for en C 300 CDI 4Matic med 7G-Tronic automatgear eller 464.472 kr. plus moms for en C 350 Blue Efficiency ligeledes med 7G-Tronic automatgear.

Flere raffinementer

Blandt opdateringerne af C-klassen er en række elektroniske raffinementer, hvoraf nogle er standard, mens andre kan tilvælges fra listen over ekstraudstyr med f.eks. head-up display og armlæn-baseret betjening af den indbyggede touch-skærm i intrumentbordet.
I standardudstyret indgår nu også bremsehjælp ved start på stigende terræn, elektronisk stabilitetsprogram med sidevindsstabilisering og blinkende bremselygter til advarsel for bagvedkørende.

Lettere og rummeligere

Denne fjerde generation af C-klasse stationcar er baseret på en let, en kollisionssikret chassiskonstruktion med en akselafstand på 2840 mm, hvilket vil sige 96 mm længere end forgængeren og 40 mm bredere end denne.
Der er anvendt 49 pct. mere aluminium i den nye C-klasse, som er 65 kilo lettere end forgængeren.

Håndfri bagdør-betjening

Resultatet er bl.a. mere benplads og øget loftshøjde foruden et 10 liter større bagagrum med en såkaldt ”handsfree Easy Pack“ bagklap, der åbner og lukker uberørt af menneskehånd, alt hvad der kræves er et tråd med en fod ved den bageste stødfnanger.

Plug-in hybrid

Modelprogrammet omfatter motorer med fire eller seks cyllindre og med ydelser fra 116 til 333 hk – når bortses fra en heftig AMG-variant – samt en 4-cyl. C 350 plug-in hybrid, der lanceres senere.

Foreløbig kun én 4Matic

Her og nu kan kun en enkelt af de nye C-klasse stationcar leveres med Mercedes-Benz’ 4-hjulstrukne 4Matic-system, nemlig den dieseldrevne C250 CDI BlueTec, flere følger med den løbende komplettering af modelprogrammet.

Se specifikationer på Mercedes-Benz’ hjemmeside her.

Tags: Mercedes-Benz
Tidligere Artikel

Hvis Jumbo kunne tale

Næste Artikel

Dacia klar med Sandero Stepway

Næste Artikel
Dacia Sandero Stepway er lige om hjørnet.

Dacia klar med Sandero Stepway

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022
Stationcar-udgaven af den nye Mercedes-Benz C-klasse er nu i Danmark. Her er den i den heftige AMG-version med sportspakke og 4-hjulstræk.

Den nye C-klasse nu med bagdør

13. oktober 2014
Peugeot-e-Jumpy

Guide: Alle elektriske varebiler i Danmark

24. november 2020
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017

Kort nyt

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering