Dækbranchen har flere end én dagsorden | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
tirsdag. 31 januar 2023
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Dækbranchen har flere end én dagsorden

Talsmand for dækbranchen har taget til genmæle over for kommentarer til altomvarebiler.dk's dækrazzia-reportage

af Morten Dam
24. september 2013
i Kommentar, Nyheder

Dækbranchen deltager ikke i §77-aktioner med en skjult dagsorden, men med flere. For selvfølgelig vil branchen gerne sælge dæk til forbrugerne, det lever den af, men branchen har også andre grunde til at deltage i disse aktioner.
Dét fremgår af de bemærkninger, som direktør Volker Nitz, Dækbranchens Fællesråd, har føjet til altomvarebiler.dk’s reportage fra en af de seneste dækrazziaer.
I den forbindelse henvises bl.a. til resultater fra undersøgelser af dækmonteringen på den danske bilpark i almindelighed og varebilerne i særdeleshed. 
Ved en landsomfattende aktion i 2011 blev der ved 22 inspektioner fundet sommerdæk på 1.109 varebiler svarende til 38 pct. af de undersøgte køretøjer. Et overraskende resultat da netop erhvervsdrivende må antages at have en klar interesse i sikring af mobiliteteten og derfor burde sørge for optimal dækmontering på bilerne, så de kan få effektivt fat i vejen, når vintervejret regerer landet, hvilket så afgjort var tilfældet i vinteren 2010-2011.

Se svaret fra Dækbranchens Fællesråd her:

Tidligere Artikel

SX4 krydser grænser

Næste Artikel

Nissan-varebiler på tour

Næste Artikel

Nissan-varebiler på tour

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

Den 2-akslede maskintrailer GH1054BT er populær hos entreprenører.

GUIDE: Så meget koster overlæs

24. maj 2022

Dækbranchen har flere end én dagsorden

24. september 2013
En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Stormvejr: Sådan kører du sikkert når blæsten raser

11. september 2020
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020

Kort nyt

Toyota udvider garanti med 25.000 km

13. december 2022

Ford løfter sløret for elektrisk håndværkerfavorit

10. maj 2022

Årets Varebil 2022 bliver elektrisk – Renault sætter stikket i Kangoo

3. november 2021
Juleudsalg på både de to største fra VW

Flot fremgang i varebilsalg

10. juni 2021
Femte generation (1988 - 1997)

Toyota Hilux spottet med 3.3 meter højt læs

18. marts 2021
[adrotate group="3"]
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering