Dacia klar med Sandero Stepway | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
søndag. 28 februar 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result
Med en frihøjde på 20,5 cm kan Sandero Stepway klarer let terrænkørsel uden at være en decideret SUV.
Med Renaults turbodieselmotor 1.5 dCi smutter Stepway omkring med et gennemsnitligt normtal på 25,0 km/l og et CO2-udslip på kun 104 g/km.
Sandero Stepway er baseret på Renaults B0-platform, som også Clio- og Captur-modellerne er baseret på.

Dacia klar med Sandero Stepway

Dansk premiere på den SUV-agtige 5-dørs hatchback primo movember

af Morten Dam
15. september 2014
i Nyheder

Dacia er ved at kridte banen op til endnu en udvidelse af det danske modelprogram, og denne gang med en mindre SUV-lignende 5-dørs hatchback med off road-look.
Der er tale om den kompakte Sandero Stepway, der er baseret på Renault Clio-platformen, og den lanceres herhjemme i starten af november.
Renault Danmark har gennem længere tid arbejdet på at forhandle sig frem til det nødvendige grundlag for en dansk introduktion, og det er nu lykkedes.
Stepway kommer til registrering både som personbil og varebil på gule og spraglede nummerskilte.

Den femte i programmet

Sandero Stepway bliver den femte model i det danske Dacia-program, som i forvejen tæller modellerne Sandero, Lodgy, Logan MCV og Duster – de tre sidstnævnte sælges også som varebiler.
Om det samme vil gøre sig gældende for Sandero Stepway skal vise sig, men den holder jo nærmest ved højrebenet, eftersom den såkaldte B0-platform i forvejen har været anvendt som leverandør af varebil-versioner af såvel Clio som Clio Sport Tourer og Captur.

Endnu et varebil-alternativ?

Disse findes alle som Authentique-udstyrede van-udgaver til priser fra henholdsvis 87.903/104.927 kr. excl./incl. moms, 94.346/112.362 kr. excl./incl. moms og 99.999/120.238 kr. excl./incl. moms.
Dacia-programmets p.t. billigste varebil er Logan MCV Van til 66.999/80.115 kr. excl./ncl. moms for en basisudgave. Lidt – men ikke meget – dyrere er basisudgaven af Lodgy Van til 85.799/100.807 kr. excl./incl. moms.
Dyrest er SUV-modellen Duster, som i basisversionen er prissat til 89.499/105.623 kr. excl./incl. moms.
Med en van-udgave af Sandero Stepway burde Dacia prismæssigt kunne klemme et personbilpræget alternativ til gule nummerskilte ind under Logan MCV eller i det mindste på linie med denne.
Vi får vente og se, formentlig kommer der nogle tal på bordet ved en forpremiere i næste måned.

To 90 hk motorvarianter

Sandero Stepway kan være udstyret med en 4-cyl. benzindreven turbomotor med på et slagvolumen på 900 kubikcentimeter og 90 hk/135 Nm eller en turboladet og dieseldreven variant med Renaults veltrimmede 1,5 dCi-motor med en ydelser på 90 hk – begge med 5-trins manuel gearkasse.
Med 90 hk dieselmotor er Stepway angiveligt god for et gennemsnitligt normtal på 25,0 km/l og et CO2-udslip på 104 g/km, mens de tilsvarende værdier for den benzindrevne 90 hk-motor er 18,5 km/l og 124 g/km.

20,5 cm frihøjde

Stepway adskiller sig fra den ordinære Sandero ved en SUV-agtig profil, som også indebærer en frihøjde på 20,5 cm – 4,5 cm højere end den 5-dørs Sandero, og en frihøjde som kan matche flere regulære SUV-biler.
Stepway måler i længden 4080 mm og 1560 mm i højden, mens bagagerummets kapacitet er 1.200 liter.

Tags: DaciaRenault
Tidligere Artikel

Den nye C-klasse nu med bagdør

Næste Artikel

Toyota streger op til fremtidens varebil

Næste Artikel
Toyotas U2 varebilkoncept der kan meget mere, end den ser ud til.

Toyota streger op til fremtidens varebil

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020
Dacia Sandero Stepway er lige om hjørnet.

Dacia klar med Sandero Stepway

15. september 2014
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Et varerum isoleret med produktet Aluthermo Quattro

Skab luftforandring i varerummet

24. januar 2018

Kort nyt

Nyt dæk er SPECIELT til varebiler

23. februar 2021

AFSLØRING: Se den HELT nye Nissan Qashqai LIVE

18. februar 2021

Nyt fra kaffeknallert-kongen – Ny Piaggio Porter NP6

9. februar 2021

Ny langturs-Transit fra Ford

9. februar 2021

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering