Continental dæmper på dækstøj med skumforing | Alt om varebiler - nyheder og test
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
torsdag. 28 januar 2021
Alt om varebiler
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering
No Result
View All Result
Alt om varebiler
No Result
View All Result

Continental dæmper på dækstøj med skumforing

Med det nye ContiSilent kan kabinestøjen i biler nu reduceres med op til 9 dB

af Morten Dam
20. januar 2014
i Nyheder

Kravene til moderne bildæk er høje, meget høje. Dækkene skal yde optimalt under ekstreme kørselsforhold, være superøkonomiske, kunne køre tusindvis af kilometer uden nævneværdigt slid, de skal være komfortable – og så skal de være støjsvage. Det sidste har dækproducenten Continental søgt at imødekomme med det nye ContiSilent-dæk.
Ifølge Continental reducerer et ContiSilentdæk kabinestøjen med op til 9 dB – og det er meget! Hemmeligheden bag det støjsvage Conti-dæk er en særlig isolering indvendigt i dækkets karkasse på linie med slidbanen.
Isoleringen, der består af et specielt lag af skummateriale, der lægges på efter at dækket er taget ud af matricen. Isoleringen dæmper de lydbølger, som opstår i et roterende dæk, så uanset vejbanens type eller beskaffenhed vil støjniveauet blive markant lavere.

Forbedret komfortniveau

En forskel på 1 dB (Decibel] mellem to lyde kan lige akkurat høres, mens en forskel på 3 dB er tydelig at høre. Med en forskel på 10 dB vil den ene lyd være omtrent dobbelt så høj som den anden, så med en støjreduktion på op til 9 dB vil man tilsynealdende med det nye ContiSilent være godt på vej mod en halvering af kabinestøjen i bilen. Det er ensbetydende med en væsentlig forbedring af kørselskomforten.
Bortset fra den nye støjdæmpningsteknologi kendetegnes ContiSilent ved de samme egenskaber som i et standard Conti-dæk for så vidt angår bremseeffekt og øvrige dynamiske karakteristika på tør og våd vej. ContiSilent-dæk medfører ikke særlige krav til fælge eller monteringsprocedure, men kan håndteres ganske som almindelige dæk.
Som en af de første bilproducenter har Audi adopteret den nye teknologi, og fabriksmonterer ContiSilent på A6 Avant, RS7 og A8 i stedet for som hidtil med ContiSportContact.

Tags: Audi
Tidligere Artikel

Ford Ranger trimmet til Dakar Rally 2014

Næste Artikel

Skoda Fabia Combi som sporty modelvariant

Næste Artikel

Skoda Fabia Combi som sporty modelvariant

Kommentarer 4

  1. Lars says:
    7 år siden

    Nævnes der noget om pris på dette dæk?

    Svar
    • Morten Dam says:
      7 år siden

      Nej, der foreligger ikke på nuværende tidspunkt konkrete priser.

      Svar
  2. Jesper O. says:
    7 år siden

    Godt nok smart.. Nærmer vi os det punkterfrie dæk, hvis det bliver fyldt helt op med skummaterialet ?

    Svar
    • Morten Dam says:
      7 år siden

      Punktérfrie dæk er forlængst udviklet og lanceret på markedet, så det er ikke sigtet med ContiSilent, men snarere en udviklling med henblik på at foregribe skærpede EU-krav til reduktion af dækstøj.

      Svar

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mest læste

En Citroën Jumpy er møbleret og klar til udflugt

Brug varebilen til arbejde og fritid

25. november 2020

Continental dæmper på dækstøj med skumforing

20. januar 2014
Nissans marketingschef, Steffen nederby Høy har selv fået sig en varebil på hvide plader som firmabil

Varebiler på hvide plader

17. juli 2017
Sortimos hylder er modulopbyggede, så alle kasser passer i alle produktserier

Må man selv bygge reoler i varebilen?

27. november 2020
Mange er ikke klar over, hvor lidt der skal til, før de overskrider bilens tilladte totalvægt, men det fritager dig ikke for ansvar i politiets razziaer

84 procent kører med overlæs

22. december 2014

Kort nyt

Tåbelige Youtubere smadrer milliondyr Mercedes G-Klasse G63’s V8

22. januar 2021

Pas på: Kommunen sælger din ulovligt parkerede bil

23. januar 2021

Stadig gang i varebilsalget

20. november 2020

Citroën’s varebiler sælger som nybagte baguettes

15. oktober 2020

GODT NYT: Vild salgsfremgang for varebiler

5. oktober 2020
Copyright © - Alt om varebiler
  • Redaktionen
  • Annoncering
  • Privatliv
  • Facebook
  • Twitter
No Result
View All Result
  • NYHEDER
  • TEST
  • ELEKTRISKE VAREBILER
  • TILBEHØR & INDRETNING
  • BAGGRUNDSARTIKLER
    • PERSONBILER
    • BAGGRUND
    • TRAFIKPOLITIK
    • ØKONOMI & AFGIFTER
    • KOMMENTAR
    • SPONSERET INDHOLD
  • BILMÆRKER
    • Audi
    • Ford
    • Iveco
    • Mercedes-Benz
    • Volkswagen
    • Citroën
    • DS
    • Fiat
    • Mitsubishi
    • Opel
    • Renault
    • Subaru
    • Toyota
  • Annoncering